Battleraps
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalige en Engelstalige rapbattles.
 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Zeitgeist

Ga naar beneden 
+18
Johan
reetkever
NiggehvanAlmere
Sagat
roffazuidje
OVOXO
Piwi
Jodenkoek
kapitein033
caveman
MT
khadaffi
Joost
RJ
BB
AGIE
Zjos
Jaap
22 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 17:28

agie khadaffi het verhaal van de koran en van de bijbel zijn beide heel anders. sowieso klopt er van 1 van de 2 ,of alle 2 totaal niets.

en khadaffi die krachten waar je het over heb zou net zo goed een ander ras kunnen zijn dat veel slimmer is dan de mens en misschien geprobeert hebben ons een duwtje in de rug te geven.
en dat de mens hun vroeger als goden zagen.

noem maar wat dingen over die kracht waar je het over heb, ik denk dat ik een logisher antwoord op al je antwoorden kan geven waar god niks mee te maken heeft.

2000 jaar geleden kon er makkelijk een allien landen en leuk zn ideeen delen met ons. als dat nu zou gebeuren word ie naar area 51 gebracht en uit elkaar getrokken
en niemand heeft het er meer over.
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 17:36

sorry hoor dat ik die hele shit volspam maar ik krijg steeds dingen in mn hoofd die ik er echt bij moet zetten haha..

een heel belangrijk punt uit de bijbel. God zegt: Laat ons mensen maken naar ons beeld als onze gelijkenis

god heeft alles geschapen en liet zijn engelen buigen voor zijn creaties. maar waarom zegt hij dan laat ONS mensen maken naar ONS beeld als ONZE gelijkenis?

God of een hoger ontwikkeld ras?

en als god ons maakte als zijn beeld en gelijkenis zou dat inhouden dat god een mens is?
Terug naar boven Ga naar beneden
caveman
Geen leven
Geen leven
caveman


Aantal berichten : 764
Reputatie : 24
Registratiedatum : 14-01-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 17:41

welke idioot gaat nog in discussie met gelovige
pfff
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 17:44

caveman ze moeten het zelf weten maar ik snap je punt.. als je de bijbel leest(wat ik heb gedaan) dan merk je zoveel dingen die gwoon niet op een GOD wijzen.. of tenminste wat wij onder een GOD verstaan

de bijbel noemt ook blinkend metaal waar 4 wezens uit kwamen. kwam god in een ruimteschip naar ons toe? waarom zou hij dat doen?
de beschrijving van dat blinkend metaal hebben ufo deskundigen geprobeert na te maken en dit kwam eruit.

Zeitgeist - Pagina 2 Fig1

Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 17:49

trouwens voordat ik gehaat word en aangevallen door weet ik veel wie. ik zeg niet dat de bijbel niet echt is of de koran ik zeg alleen dat de dingen die daarin gebeuren niet door god of allah komt.

ook een leuke... josef en maria konden geen kinderen krijgen maar toch werd maria op onverklaarbare wijze zwanger.
hoezo konder ze geen kinderen krijgen? was maria ontvruchtbaar en heeft de huisarts haar dit verteld?
Terug naar boven Ga naar beneden
RJ
Geen leven
Geen leven
RJ


Aantal berichten : 680
Reputatie : 30
Registratiedatum : 17-04-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 17:59

Jaap schreef:
RJ schreef:
Heb de eerste 10 minuten gekeken. Wat een simpel, Amerikaans en populistisch filmpje. Dat met de 90 miljard die zogenaamd gecreëerd wordt klopt ook voor geen kanten natuurlijk, maarja niet iedereen weet iets van de economie. En tuurlijk zijn er misstanden in de maatschappij, maar hoe verder je de geschiedenis ingaat, hoe meer mensen zijn vermoord omwille van geld, macht etc. Ook de oneerlijke inkomensverdeling is met de jaren steeds afgelopen. Dus ik geloof zeker dat deze maatschappij bijdraagt aan een betere wereld...

En dat concludeer je na 10 minuten? Waar baseer je trouwens op dat dat 90 miljard verhaal voor geen kanten klopt? Ik zeg btw niet dat ik zomaar alles klakkeloos aanneem wat er gezegd wordt in deze docu, maar ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten waarom het niet zou kloppen.
Deze docu gaat trouwens ook niet alleen maar over dit onderwerp hoor...als je verder zou kijken dan komen er ook andere onderwerpen aan bod waardoor je onmogelijk kan spreken van een "simpel, Amerikaans en populistisch filmpje".

Verder snap ik je post niet. Je zegt eerst dat er misstanden zijn in de maatschappij en dat er mensen zijn vermoord omwille van geld en macht. Maar vervolgens zeg je dat deze maatschappij bijdraagt aan een betere wereld? Ok.
Ik ben het er btw wel volledig mee eens dat deze maatschappij bijdraagt aan een betere wereld, maar dan op een andere manier dan jij zegt. Op dit moment is de maatschappij fucked up, maar zelfs die hele situatie hoort bij het proces wat uiteindelijk tot de totstandkoming van een betere wereld zal leiden. En dat is een wereld waarbij men inzicht heeft en meer geconcentreerd is op naastenliefde in plaats van een maatschappij waarin alles draait om de economie.

Had het over vroeger.

Maargoed dat 90 miljard verhaal klopt van geen kant en elke econoom zou moeten lachen om dit soort simpele filmpjes. Er wordt gesuggereerd dat de 90 miljard gewoon even wordt opgenomen, vervolgens weer op de bank gezet en er zo heel veel geld ontstaat. Er wordt vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als winst, rendement, consumptie. En het is onzin dat dit geld gewoon verzonnen wordt want het wordt gewoon verantwoord. De staatschulden nemen hierdoor toe, het is te zien in de inflatie/rentestand/beurskoersen/winst etc. Het vooruitlopen op uitgaven is iets van alle tijden, zondat dat zou het kapitalisme niet kunnen bestaan. En het kapitalistisch systeem (JA ook waardoor jij je pc'tje en iphone hebt) is nu eenmaal onze maatschappij, als je dat niet bevalt kan je in een communistisch land als Noord Korea gaan wonen.

Verder moet je niet al die simpele populistische filmpjes geloven, dat doen te veel mensen in de hiphop scene, met de illuminati theorie als dieptepunt want dat is al helemaal lachwekkend. En na 10 minuten had ik al gezien wat een onzin het is, komt door de amerikaanse simpele stijl. Mensen die youtube views willen, kijk ook maar eens dat Kony 2012 filmpje, puur gemaakt om geld mee te verdienen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:04

Een gelovige ga je sowieso nooit overtuigen.
Tenzij je zelf als gelovige een wijder perspectief ontwikkelt en opzoek gaat naar andere mogelijkheden.

Ikzelf vind dat geloof en de bijbel verzonnen zijn om mensen een ''perfecte'' manier van leven aan te leren.
Net zoals bij het opvoeden van een kind waarbij je hem leert wat goed en fout is.
Natuurlijk is het een goede manier van leven maar omdat het bestaan van transcendente goden nooit bewezen kan worden, is dit toch wel de perfecte manier om mensen bij elkaar (niet altijd, extremisten etc.) te brengen op een positieve manier.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat als je iets verkeerd doet dat je dan gelijk naar de hel gaat. De perfecte manier om mensen te ''chanteren'' om alleen het goede te doen.

Want denk er maar over na, als iedereen zich aan de 10 geboden (de specifieke naam van de regels voor de islam is me even ontschoten) zou houden, zouden wij met zijn allen in theorie in vrede leven op aarde.

Natuurlijk pakt dit allemaal heel anders uit in de praktijk.

Wat ik ook gek vind, is dat dieren geen enkele rituelen hebben dat met religie te maken heeft.
Als god/Allah al het leven op aarde gecreëerd heeft, waarom moeten alleen de mensen zich dan aan de 10 geboden houden? En waarom zijn wij als mensen van alle organismen de enige die iets aanbidden wat geen enkel ander organisme doet?
Terug naar boven Ga naar beneden
caveman
Geen leven
Geen leven
caveman


Aantal berichten : 764
Reputatie : 24
Registratiedatum : 14-01-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:10

omdat dieren fakkin achterlijk zijn en god meer van ons verwacht
nee, nee niet echt goed argument

ehmm misschien is god groter dan ons
ja ja ja dat zijn die eo antwoorden
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:11

dat hel verhaal is sowieso raar... satan was in het begin een engel van god. hij wou niet buigen voor de creaties van god omdat hij zich beter voelde. hoe hij de hel heeft gemaakt weet ik niet meer. maar satan voelde zich beter dan ons en beter dan god. waarom zou god mensen naar de hel sturen? satan heeft hem veraden en wou zijn plaats in nemen.

en dan kan je zeggen omdat die mensen zich niet aan god zn regels hielden. maar god heeft duidelijk gezegt dat hij ons als gelijken wou maken..

waarom moeten wij ons aan god zn regels houden als we zijn gelijken zijn>?
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:12

caveman schreef:
omdat dieren fakkin achterlijk zijn en god meer van ons verwacht
nee, nee niet echt goed argument

ehmm misschien is god groter dan ons
ja ja ja dat zijn die eo antwoorden

god heeft de dieren zelf achterlijk gemaakt. en de bijbel zegt duidelijk dat wij gemaakt zijn als god's gelijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
caveman
Geen leven
Geen leven
caveman


Aantal berichten : 764
Reputatie : 24
Registratiedatum : 14-01-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:19

als god dieren achterlijk heeft gemaakt dan klopt het toch als ik zeg dat dieren fakkin achterlijk zijn?
ik volg je effe niet
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:23

ik ben niet de gene die vraagt waarom dieren geen god aanbidden dus ik weet inet wat er niet aan te volgen valt.

en wat je zegt van dat god meer van ons verwacht. waarom zou hij dingen moeten verwachten van zijn creaties? hij weet toch precies wat hij doet ,hij is toch perfect?

dat hele god gebeuren klopt gewoon niet.. nouja niet als 1 grote kracht die alles gemaakt heeft baas van alles is etc.

waarom heeft god ons in de eerste plaats gemaakt? beetje nutteloos... waarom moeten wij ons perfectioneren voor hem? waarom maakt hij ons niet perfect? waarom krijgt adam regels van god en word hem het eeuwige leven beloofd als hij zich eraan houd ,en waarom krijgen wij dat niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
caveman
Geen leven
Geen leven
caveman


Aantal berichten : 764
Reputatie : 24
Registratiedatum : 14-01-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:26

omdat als je tv gaat kijken ook drame actie en geweld wilt zien

zo wil god ook gewoon zijn dosis vermaak na een dag hard niet bestaan
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 18:31

ik zou graag iets horen van agie of khadaffi of iemand die met iets kan komen wat wijst op gods bestaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 19:26

khadaffi schreef:
oh, ik ging er altijd vanuit dat je atheïst was. k had je comment ook niet goed gelezen, excuus.

Waarom ga je er dan op in als je het niet goed gelezen hebt? Beetje dom. En wat heb ik ooit gezegd waaruit zou blijken dat ik atheïst ben? Niet aanvallend bedoeld btw.

MT schreef:
en over dat god gebeuren, als je kijkt naar het verleden bijv de egyptenaren. de gebouwen en al die bullshit wat daar al ik weet niet hoelang staat kan bijna onmogelijk door mensen gebouwt zijn. en bijv dingen uit de bijbel: lichten die door de lucht vlogen ( engelen) kan heel goed wijzen op buiten aardse wezens.

lichten die vanuit de hemel kwamen, ufo's misschien? zou veel logisher zijn dan engelen of god of wat dan ook. de bijbel zegt ook niks over de dino's etc.

en waarom zouden we nu in het heden geen engelen of tekens van god of wat dan ook te zien krijgen?

Ik denk persoonlijk niet dat die lichten die door de lucht vlogen "buitenaardse wezen waren". Ik sluit het echter ook niet uit. En al die shit over ufo's…ik weet het niet man. Ik geloof in buitenaards leven, op de manier die ik al eerder bescheven heb. Ufo's en marsmannetjes komt allemaal nogal corny over op mij.

En de reden dat wij nu niks te zien krijgen van engelen en tekens van God is om een reden. Het is tevens ook helemaal niet zo dat we daar helemaal niets van zien. Er zijn genoeg mensen die in contact staan met engelen en andere zaken vanuit "gene zijde". Maar het is aan jou of je dat gelooft. Ik weet het iig zeker, maar daar heb ik zo m'n bronnen voor. Anyway..de reden dat de massa van de mensen dit niet ervaart is omdat het simpelweg nog geen tijd is in hun uitgestippelde pad om dit mee te maken. Soms moet je ook onwetend zijn om bepaalde lessen te leren.

MT schreef:
en wat je zegt van dat god meer van ons verwacht. waarom zou hij dingen moeten verwachten van zijn creaties? hij weet toch precies wat hij doet ,hij is toch perfect?

dat hele god gebeuren klopt gewoon niet.. nouja niet als 1 grote kracht die alles gemaakt heeft baas van alles is etc.

waarom heeft god ons in de eerste plaats gemaakt? beetje nutteloos... waarom moeten wij ons perfectioneren voor hem? waarom maakt hij ons niet perfect?

Je moet god niet zien als "baas van alles". Het hele begrip god is door de mens helemaal verkankerd. "God" is gewoon een kracht die in alles zit. En zoals ik zei draait het leven om leerprocessen. Iedere ziel heeft een individueel proces dat hij moet doorlopen. Als men "perfect" geboren wordt dan valt er toch niets meer te leren? En tevens: wat is perfect?
En wij "moeten" ons niet perfectioneren voor "hem". God is gewoon een kracht die heel liefdevol is en niemand veroordeelt. En nee ik ben geen christen, dit is iets totaal anders.

MT schreef:
dat hel verhaal is sowieso raar... satan was in het begin een engel van god. hij wou niet buigen voor de creaties van god omdat hij zich beter voelde. hoe hij de hel heeft gemaakt weet ik niet meer. maar satan voelde zich beter dan ons en beter dan god. waarom zou god mensen naar de hel sturen? satan heeft hem veraden en wou zijn plaats in nemen.

en dan kan je zeggen omdat die mensen zich niet aan god zn regels hielden. maar god heeft duidelijk gezegt dat hij ons als gelijken wou maken..

waarom moeten wij ons aan god zn regels houden als we zijn gelijken zijn>?

Er bestaat ook geen hel. En dat hele verhaal vs Satan vs God en dat hij eerst een engel was blablabla kan nooit iemand echt weten. Dit hele verhaal heeft misschien ooit plaatsgevonden, maar heeeeeeeeeeel anders. De mens interpreteert dingen verkeerd wat leidt tot onjuistheden. Onjuistheden die tot op de dag van vandaag eigenlijk kankergrote invloed hebben. Maar ook dat is weer een proces dat bijdraagt aan het collectieve groeiproces van de mens. Alles is voorbestemd en heeft een reden.
En God heeft geen regels. Die regels zijn door de mensen verzonnen om zelf meer macht te krijgen. De enige regels die er zijn, zijn regels die gewoon logisch zijn, zoals niet doden, niet stelen etc. En zelfs dat zijn geen echte regels.

@RJ: Oke ik zal verder niet ingaan op de economische kant van het verhaal, aangezien ik daar niet in thuis ben. Maar feit blijft wel dat er in de financiële wereld smerige zaakjes worden gedaan.


En verder is er gewoon zoveel dat ik niet allemaal kan omschrijven. Ik geef 1 tip: lees dit boek http://www.bol.com/nl/p/door-licht-verbonden/1001004002488456/

Als je dat leest gaan er veel dingen op z'n plek vallen. En wees open minded...dat is de key of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 19:38

jezus is perfect geboren staat in de bijbel.. de reden daarvan is dat het hart van zijn moeder puur was. maarja er staat zoveel shit in waar geen bewijs voor is..

adam en eva. hemel en hel, engelen, jezus die her rijst uit de dood,
ik respecteer iedereen's geloof maar dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

ik weet niet of je de bijbel heb gelezen jaap.. maar er staat ook veel shit in wat elkaar gewoon tegen spreekt enzo.

maar als je iets onverklaarbaars kan posten of iets uit de bijbel doe het dan ff.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 19:43

Eh ja ik heb de bijbel gelezen, maar niet alles. Ik zat op een christelijke basisschool. M'n ouders zijn trouwens niet christelijk..zat alleen op die school omdat het dichtbij was en verder gewoon en goede school was (waar ook moslims op zaten lol).

Maar eh..fuck de bijbel man. De mensen die tegenwoordig alles voor waar nemen wat daar in staat en überhaupt hun leven leiden uit een boekje moeten geholpen worden om bewust te worden van de fout die ze begaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
kapitein033
SJONNIE
SJONNIE
kapitein033


Aantal berichten : 370
Reputatie : 8
Registratiedatum : 15-08-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 19:54

Een poging:

Zelfs de kleinste dingen hebben een creator, bijvoorbeeld een naald. Hoe de fuck kan de wereld en de heelal van zelf onstaan.

En hoe kan het dat alles zo goed is geregeld? Als de zon 1 kilometer verder of dichterbij was zouden we wellicht branden of vriezen. En btw. moslims geloven ook in de Bijbel (de eerste, die nooit is aangepast en gewijzigd). We geloven in 4 heilige boeken (bijbel, tora, zebur, koran).

De eerste 3 boeken zijn veranderd door mensen en vandaar dat god een laatste profeet en een laatste boek heeft gestuurd en er ook in duidelijk meerdere malen heeft vermeld: DEZE ZAL NOOIT AANGEPAST WORDEN; wat vandaag de dag ook zo is.

De bijbel is een sprookjesboekje die jan en alleman heeft veranderd en zijn eigen draai heeft gegeven. Op een gegeven moment waren er geloof ik 27 verschillende bijbels waarna de dominees ze hebben gemixt tot 1 boek.

Ik zal jullie ieder aanraden om een boek over de Islaam te lezen. (bij voorkeur geen islamofoob zoals Ben Cock of Hans Jansen e.d.)


Verder zeg ik; toon berouw, keer terug naar je Heer en eerder vandaag dan morgen..

Salaamunaleikoem Warahmatuallahi Weberakatihi..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:00

Als we het over het ontstaan van alles wat er bestaat gaan hebben kunnen we al helemaal eeuwig doorgaan. Maar eigenlijk ook niet aangezien geen enkel levend wezen op aarde het antwoord echt kan weten.

Ik herhaal het trouwens nog maar een keer: lees dit boek http://www.bol.com/nl/p/door-licht-verbonden/1001004002488456/

Hopelijk is er daadwerkelijk iemand op dit forum die dit boek ook echt gaat bestellen en er iets wijzer van wordt. Ik acht de kans niet groot dat iemand hier dit gaat doen (alleen Joost zie ik het wel doen). Maar ook al is er maar 1 persoon die er meer inzicht door krijgt..dan ben ik al blij.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
Zjos
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Zjos


Aantal berichten : 1172
Reputatie : 123
Registratiedatum : 01-07-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:03

@MT, discusseren met gelovigen heeft sowieso weinig zin.
Ik geloof ik de evolutie (wetenschap), als je dat probeert duidelijk te maken aan gelovigen moet je dus alles wetenschappelijk kunnen aantonen. Dat is niet mogelijk omdat de wetenschap (nog) niet overal uit is.
De evolutie is bewezen, maar het ontstaan van de aarde (oerknal) nog niet,

Gelovigen, kunnen terugvallen op de bijbel, de bijbel verklaart bijvoorbeeld het ontstaan van de aarde wel.
Uiteindelijk zal je altijd uitkomen bij 'dat heeft god gemaakt'. En waar komt god vandaan? 'Die was er al'. Dat is de 'wetenschap' voor gelovigen zeg maar.

Echter staan er wel verklaringen in de bijbel die niet juist lijken te zijn. Bijvoorbeeld onweer wordt in de bijbel verklaard alsof het afkomstig is van god. Inmiddels heeft de wetenschap dit achterhaalt.

Ik ben zelf atheïst, mijn ouders geloven niet (al is mn moeder katholiek opgevoed), maar ik heb op een katholieke basischool gezeten (waar ook moslims op zaten trouwens, net als bij Jaap).

Even puur over het katholieke geloof:
Na alle shit die er in de katholieke kerk is gebeurd (misbruik e.d.) en het bewust verzwijgen hiervan door het 'bestuur' van de katholieke kerk, kan ik maar niet begrijpen dat katholieken geloven dat ze de katholieke kerk moeten volgen om in de hemel terecht te komen. Je kan toch moeilijk in de goedheid van de kerk blijven geloven in zo'n geval.

Ik geloof dus niet, maar ik denk dat ik 'beter' leef dan sommige katholieken. Hierbij doel ik op liefde voor de medemens, eerlijkheid e.d. Als ik door 'god' gestraft zou worden omdat ik hem niet genoeg aanbeden heb, en andere die veel zondes begaan hebben maar wel gelovig zijn worden vergeven, dan zou dat erg krom zijn imo. Maar zoiets zei Jaap ook al geloof ik.

Ik denk over de bijbel hetzelfde als Joost, de bijbel is er om mensen goed te laten leven. Ik denk dat ik ook goed leef, maar zonder het bewust aan een geloof te linken.

Veel dingen in de bijbel moet je volgens gelovigen niet letterlijk nemen, zo staat er bijvoorbeeld iets in over de doodstraf bij het breken van de zondagsrust. Veel gelovigen houden zich ook niet aan die zondagsrust.
Ik zou kunnen zeggen dat ik de bijbel totaal niet letterlijk neem, maar me wel aan het moraal van de bijbel hou (naastenliefde, eerlijk en goed leven e.d.)

interessant onderwerp altijd. Ben me de laatste tijd sowieso in best veel religies aan het verdiepen.

en oja, het filmpje waaar dit topic mee begon moet ik nog steeds bekijken, wellicht dwaal ik nu af


Laatst aangepast door Zjos op di 22 mei 2012 - 20:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:10

discussieeren heeft geen zin, 1 ding wat ik wel jammer vind is dat gelovigen wetenschappelijke FEITEN als onmogelijk beschouwen omdat ze het simpelweg niet snappen (quantumfysica etc is ook voor de meeste amper te volgen)...maar goed, ze weten er 0,0 van en verklaren het dan voor onmogelijk, terwijl ze sterk vasthouden aan eigen standpunten waar geen enkele bewijzen voor te tonen zijn...just sayin'

en hoe het alles is ontstaan is nog ver en ver buiten onze kennis en zal er wellicht nooit komen, ik denk wel dat we met de cosmic inflation theory heel erg dicht in de buurt komen van het ontstaan van ons universum, wat daar voor was zal denk ik nooit duidelijk worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
RJ
Geen leven
Geen leven
RJ


Aantal berichten : 680
Reputatie : 30
Registratiedatum : 17-04-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:26

BB schreef:
discussieeren heeft geen zin, 1 ding wat ik wel jammer vind is dat gelovigen wetenschappelijke FEITEN als onmogelijk beschouwen omdat ze het simpelweg niet snappen (quantumfysica etc is ook voor de meeste amper te volgen)...maar goed, ze weten er 0,0 van en verklaren het dan voor onmogelijk, terwijl ze sterk vasthouden aan eigen standpunten waar geen enkele bewijzen voor te tonen zijn...just sayin'

en hoe het alles is ontstaan is nog ver en ver buiten onze kennis en zal er wellicht nooit komen, ik denk wel dat we met de cosmic inflation theory heel erg dicht in de buurt komen van het ontstaan van ons universum, wat daar voor was zal denk ik nooit duidelijk worden.

Je moet het eens niet zo zwart wit bekijken. ALLE gelovigen geloven niet in de wetenschap zeg je. Ik ben zelf 100% atheist maar ik heb veel gesprekken gevoerd met gelovigen over het conflict tussen geloof en wetenschap en het kan gewoon samengaan. Genoeg moderne christenen die erkennen de volledige wetenschap, maar hebben ook geen antwoord op hoe het allemaal ontstaan is. Want ondanks alle kennis, dat weten we
gewoon niet. Wetenschap is een antwoord op veel vragen. Maar er is niemand die de vraag kan beantwoorden waarom
we er zijn, wat er voor het heelal was en wat er in de toekomst zal zijn. Sommige mensen kiezen een religie voor dat soort vragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:26

@Zjos: ik geloof zelf ook in 'god', maar op een hele andere manier dan de gevestigde geloven. Ik veracht elke vorm van geloof waarin men niet vrij is om te doen wat men wilt.
Ik kan er dan ook echt niet tegen als vooral christelijke mensen zo kortzichtig gaan doen met idd uitspraken zoals jij al zei: "ja god was er al" etc.
Ik geloof ook dat god wel aan het begin staat van alles, maar dan kun je je dus ook afvragen: ja maar hoe ontstond die dan? en hoe ontstond hetgeen wat daarvoor weer was. Het is gewoon onmogelijk te zeggen.

Datzelfde geldt voor wetenschappelijke verklaringen. De wetenschap is absoluut heel ver en dat is ook mooi. Het is alleen maar een goede ontwikkeling als de mens slimmer wordt. Maar denk eens na…er wordt een wetenschappelijke verklaring gegeven over het ontstaan van de mens etc…hoe ontstond alles waardoor het in gang werd gezet? Ooit was er iets waardoor het ontstaan van de aarde in gang werd gezet. Als dit door een wetenschappelijk proces was gekomen dan betekent het dat er misschien levensvormen op andere planeten dit gestart hebben. Maar daar over kan je je ook weer afvragen hoe die planeet ontstaan is en ga zo maar eindeloos door.

En wat je zegt over de katholieke kerk ben ik het volledig mee eens. Hoe fucking dom kan je zijn als je een kerk volgt die pretendeert dat je in de hemel komt door je aan, door de elite van die kerk (die misschien niet eens gelovig zijn) gemaakte, regels te houden, die gepresenteerd worden als de regels van God terwijl die kerk zelf al die regels overtreedt? LMAO. Deze mensen moeten bewust worden gemaakt van hoe het leven werkelijk in elkaar zit.

Maar ja ik typ zoveel dat ik niet eens meer weet waar het over gaat..raak de draad kwijt.
Conclusie: De levende mens op aarde zal nooit of te nimmer te weten komen hoe alles ontstaan is. Punt.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:27

RJ schreef:
BB schreef:
discussieeren heeft geen zin, 1 ding wat ik wel jammer vind is dat gelovigen wetenschappelijke FEITEN als onmogelijk beschouwen omdat ze het simpelweg niet snappen (quantumfysica etc is ook voor de meeste amper te volgen)...maar goed, ze weten er 0,0 van en verklaren het dan voor onmogelijk, terwijl ze sterk vasthouden aan eigen standpunten waar geen enkele bewijzen voor te tonen zijn...just sayin'

en hoe het alles is ontstaan is nog ver en ver buiten onze kennis en zal er wellicht nooit komen, ik denk wel dat we met de cosmic inflation theory heel erg dicht in de buurt komen van het ontstaan van ons universum, wat daar voor was zal denk ik nooit duidelijk worden.

Je moet het eens niet zo zwart wit bekijken. ALLE gelovigen geloven niet in de wetenschap zeg je. Ik ben zelf 100% atheist maar ik heb veel gesprekken gevoerd met gelovigen over het conflict tussen geloof en wetenschap en het kan gewoon samengaan. Genoeg moderne christenen die erkennen de volledige wetenschap, maar hebben ook geen antwoord op hoe het allemaal ontstaan is. Want ondanks alle kennis, dat weten we
gewoon niet. Wetenschap is een antwoord op veel vragen. Maar er is niemand die de vraag kan beantwoorden waarom
we er zijn, wat er voor het heelal was en wat er in de toekomst zal zijn. Sommige mensen kiezen een religie voor dat soort vragen.

jij zet ALLE in hoofdletters maar in mijn tekst zie ik het nergens staan hoor, is maar net hoe zwart-wit je het zelf leest Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
RJ
Geen leven
Geen leven
RJ


Aantal berichten : 680
Reputatie : 30
Registratiedatum : 17-04-12

Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 20:32

BB schreef:
RJ schreef:
BB schreef:
discussieeren heeft geen zin, 1 ding wat ik wel jammer vind is dat gelovigen wetenschappelijke FEITEN als onmogelijk beschouwen omdat ze het simpelweg niet snappen (quantumfysica etc is ook voor de meeste amper te volgen)...maar goed, ze weten er 0,0 van en verklaren het dan voor onmogelijk, terwijl ze sterk vasthouden aan eigen standpunten waar geen enkele bewijzen voor te tonen zijn...just sayin'

en hoe het alles is ontstaan is nog ver en ver buiten onze kennis en zal er wellicht nooit komen, ik denk wel dat we met de cosmic inflation theory heel erg dicht in de buurt komen van het ontstaan van ons universum, wat daar voor was zal denk ik nooit duidelijk worden.

Je moet het eens niet zo zwart wit bekijken. ALLE gelovigen geloven niet in de wetenschap zeg je. Ik ben zelf 100% atheist maar ik heb veel gesprekken gevoerd met gelovigen over het conflict tussen geloof en wetenschap en het kan gewoon samengaan. Genoeg moderne christenen die erkennen de volledige wetenschap, maar hebben ook geen antwoord op hoe het allemaal ontstaan is. Want ondanks alle kennis, dat weten we
gewoon niet. Wetenschap is een antwoord op veel vragen. Maar er is niemand die de vraag kan beantwoorden waarom
we er zijn, wat er voor het heelal was en wat er in de toekomst zal zijn. Sommige mensen kiezen een religie voor dat soort vragen.

jij zet ALLE in hoofdletters maar in mijn tekst zie ik het nergens staan hoor, is maar net hoe zwart-wit je het zelf leest Wink

Je praat over gelovigen in de algemene zin, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zeitgeist - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zeitgeist
Terug naar boven 
Pagina 2 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Battleraps :: Algemeen :: Algemeen-
Ga naar: