IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Ramadan!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
AGIE
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 2684
Reputatie : 299
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 13:41

Ramadan Mubarak voor al mijn broeders! Smile
Ik hoop dat het snel en makkelijk voorbij zal gaan voor ons
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.youtube.com/TheMasterlyk70
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 13:47

Mooi weer is het vandaag he?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

Aantal berichten : 12063
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:02

Agie, ik ben benieuwd wat jouw persoonlijke reden is om dit te doen. Gewoon een vraag he..niet gelijk aangevallen voelen. Vertel me gewoon wat jouw beweegredenen zijn en wat je gevoel er bij is...en kom niet met: ja het hoort bij het geloof. Ik wil JOUW motivatie horen.

AGIE
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 2684
Reputatie : 299
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:20

Luister Jaap, ik weet ik was eerst niet zo'n goeie moslim.
Maar nu ik lees, ik bid bijna elke dag wanneer ik kan en ik ben een beter persoon geworden wat rustiger.

En me broer zei zo van, je moet je aan de 5 zuilen houden als je een goeie moslim wilt zijn.
En ga jij maar is opzoeken wat de 5 zuilen zijn.

Maar wolahte ik meen dit.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.youtube.com/TheMasterlyk70
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:29

Ik weet wat de 5 zuilen zijn.

En ik ben alleen maar blij voor jou dat je een beter persoon bent geworden. Het maakt mij niet uit wat voor geloof iemand wel of niet heeft..als iemand een beter en liefdevoller persoon is door bepaalde overtuigingen die hij/zij heeft dan is dat alleen maar goed.

Ik vind het alleen jammer dat veel mensen die een bepaalde geloofsovertuiging hebben andere mensen veroordelen die niet hetzelfde geloven en daarbij ook HUN overtuiging op willen dringen. Tevens vind ik het jammer dat veel mensen die vanaf hun geboorte een bepaalde overtuiging mee hebben gekregen automatisch hun ogen en oren sluiten voor andere ideeën. Ik snap gewoon niet hoe men zomaar klakkeloos dingen kan aannemen zonder er zelf bij na te denken.

En nee ik ben geen atheïst en dit is geen aanval op het geloof..want zoals ik al eerder zei: als iemand door het geloof een beter mens is dan juich ik dat alleen maar toe.
Ik geloof ook in god, MAAR op een andere manier. En ik WEET (door ervaringen en feiten) dat mijn manier de enige juiste is. Je kan door middel van andere geloven wel verder raken in je ontwikkeling en veel leren, maar uiteindelijk komt IEDER mens, maakt niet uit wel geloof men aanhangt, na de dood op DEZELFDE plek terecht.

maar hey. wie ben ik

Laatst aangepast door Jaap op vr 20 jul 2012 - 14:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://battleraps.actieforum.com
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:31

ik ken een meisje he. geen haat naar moslims ofzo, want ik ken genoeg mensen waarvan de ouders moslim zijn en de kinderen niet..

maar dat meisje dus wilt geen moslim zijn. maar als ze zich er niet aan houd wil dr familie niks meer met haar te maken hebben

Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:32

Haha MT ik zat ook bij zo iemand in de klas.

MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:32

maar je hoeft toch eigelijk geen moslim te zijn ook al zijn je ouder dat? of wel?

Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:33

Zo simpel ligt het denk ik niet echt. Zoals je zelf al zei heeft het ook te maken met heel veel druk van binnen de cultuur en de familie.

Shoux_
Akra
Akra

Aantal berichten : 158
Reputatie : 34
Registratiedatum : 14-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:36

Jaap, ben het redelijk met je eens tot het punt dat jij beweert dat jouw manier van geloven de enige juiste is. Dan doe je toch eigenlijk hetzelfde wat je daarvoor zo hekelt?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:40

Haha toen ik het typte wist ik al dat iemand er iets over zou gaan zeggen. Maar je hebt wel gelijk. Het verschil is alleen dat ik niet andere mensen veroordeel die niet hetzelfde als mij denken. Ik laat ze in hun waarde en respecteer dat de manier waarop ze leven belangrijk is voor de ontwikkeling van hun ziel. Ik hoop alleen dat ze zelf een keer andere inzichten krijgen of interesse krijgen in andere ideeën.
En de meeste mensen die een bepaald streng geloof volgen hebben geen bewijzen voor hun regels etc. Ik heb genoeg meegemaakt waaruit blijkt dat mijn overtuiging de juiste is.
En zoals ik het nu zeg komt het niet eens tot z'n recht wat ik eigenlijk bedoel. Maarja fuck it.

Laatst aangepast door Jaap op vr 20 jul 2012 - 14:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:41

ik ben het best wel met jaap eens

MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:42

Shoux_ schreef:
Jaap, ben het redelijk met je eens tot het punt dat jij beweert dat jouw manier van geloven de enige juiste is. Dan doe je toch eigenlijk hetzelfde wat je daarvoor zo hekelt?

ik weet niet wat jou geloof is maar uiteindelijk denk jij ook dat jou geloof de juiste is. anders geloofde je dat niet toch?

furr
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1019
Reputatie : 82
Registratiedatum : 22-08-11
Leeftijd : 21

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:51

Ik ben tegen (overgrote deel van het) geloof en vind dat het verboden moet worden. Ik respecteer gelovige mensen verder wel hoor, kunnen zeker erg aardige mensen zijn, maar als ik objectief naar de geschiedenis kijk en de godsdiensten/geloven door de jaren heen vergelijk met het ontwikkelingspeil van mensen moet ik concluderen dat gelovigen wat minder ver zijn in hun ontwikkeling.

Haten jullie me nu?

Laatst aangepast door furr op vr 20 jul 2012 - 14:54; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:53

Door dit forum ben ik ook een beter mens geworden...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 14:56

furr schreef:
Ik ben tegen (overgrote deel van het) geloof en vind dat het verboden moet worden. Ik respecteer gelovige mensen verder wel hoor, kunnen zeker erg aardige mensen zijn, maar als ik objectief naar de geschiedenis kijk en de godsdiensten/geloven door de jaren heen vergelijk met het ontwikkelingspeil van mensen moet ik concluderen dat gelovigen wat minder ver zijn in hun ontwikkeling.

Haten jullie me nu?

Eigenlijk kan je niet echt over gelovigen spreken. Er zijn zoveel soorten geloven en verschillende takken dat je al snel gaat generaliseren. Een gereformeerd persoon is vaak idd "dommer" dan bijvoorbeeld bepaalde moslims of hindoes.
En denk je dat het realistisch is om geloof verboden te maken? Je denkt niet ver genoeg denk ik. Beeld je eens in wat er gebeurt als geloof daadwerkelijk verboden zou worden. De wereld is dan een stuk slechter dan wanneer je mensen gewoon lekker laat geloven.
Terug naar boven Go down
furr
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:07

Jaap schreef:
furr schreef:

Haten jullie me nu?

Eigenlijk kan je niet echt over gelovigen spreken. Er zijn zoveel soorten geloven en verschillende takken dat je al snel gaat generaliseren. Een gereformeerd persoon is vaak idd "dommer" dan bijvoorbeeld bepaalde moslims of hindoes.

Ik maak geen verschil tussen Moslims en gereformeerden, meer tussen Atheïsten, mensen met een monotheïstische godsdienst, mensen met natuurgodsdiensten en polytheïstische godsdiensten.

Als je kijkt naar vroeger, toen het ontwikkelingspeil het laagst was, toen hadden we natuurgodsdiensten. Als je kijkt naar mensen met de laagste ontwikkeling, zijn dat de mensen in de rimboe en de savanne en die mensen hebben vaak een natuurgodsdienst. Natuurgodsdienst = lage ontwikkeling.
Door de geschiedenis heen gingen de ontwikkelde gebieden over (eerst via Henotheïsme) op een monotheïstische godsdienst(Christendom, Islam etc). Eerst het gebied rond om mesopotamia, en tussen Egypte en Griekenland die op dat moment (net voor Christus en net na Christus) bouwkundig (egypte), Literair en filosofisch (Griekenland) ver ontwikkeld waren. Later toen Rome de nu wereld macht werd en dus ver ontwikkeld was gingen zij ook over op een monotheïstische godsdienst. Zij brachten dat mee naar o.a Galië en Germanië. Later in de geschiedenis, aan het eind van de middeleeuwen en daarna, kwam Frankrijk op. Met o.a Clovis, die zich liet bekeren tot katholiek (Monotheïstisch dus) en hij bracht dat o.a mee naar ons (wij waren toen niet zo ontwikkeld). Tegenwoordig zijn wij het meest ontwikkeld en de trend in Nederland is dan ook dat er steeds meer Atheïsten komen. Je zou dus kunnen concluderen dat hoe meer we ons ontwikkelen, hoe minder goden we nodig hebben. Van een heleboel, naar 1 en uiteindelijk naar 0.

Maar dat interesseert je waarschijnlijk helemaal niks.

Citaat :
En denk je dat het realistisch is om geloof verboden te maken? Je denkt niet ver genoeg denk ik. Beeld je eens in wat er gebeurt als geloof daadwerkelijk verboden zou worden. De wereld is dan een stuk slechter dan wanneer je mensen gewoon lekker laat geloven.

Ik wil geloof niet verbieden (verkeerd gezegd, sorry) , enkel instanties verbieden die in het verleden misdaden hebben gepleegd, mensen de dood in gejaagd hebben en mensen dom gehouden hebben. Geloven mag natuurlijk altijd.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:23

Waar baseer je op dat dat mij niets interesseert? Slaat echt nergens op.

Anyway..definieer ontwikkeling: wat is ontwikkeling? een goede baan en opleiding en een mening kunne hebben over alles? Mensen in de rimboe kunnen ook een hoge ontwikkeling hebben, maar dan op een andere manier.
En ik snap jouw hele argumentatie wel hoor en ik begrijp je standpunt ook. Maar dat jij denkt zoals je denkt heeft te maken met hoe je opgevoed bent en hoe jij tegen andere dingen dan het atheïsme aankijkt. Het hele doel van de mensheid hier op aarde is juist om 1 god te erkennen en te hebben. Maar goed laten we hier niet in over discussie treden, want dat heeft totaal geen zin.

En als we instanties gaan verbieden die in het verleden misdaden hebben gepleegd dan kunnen we bezig blijven, want dat gebeurt niet alleen in het geloof. Dan kan je net zo goed zeggen dat we alle grote bedrijven en banken moeten verbieden.

lucappel
Geen leven
Geen leven

Aantal berichten : 747
Reputatie : 133
Registratiedatum : 03-03-12

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:24

wow dit topic is veel te sirieus voor dit forum

TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:27

lucappel schreef:
wow dit topic is veel te sirieus voor dit forum

Geen wonder dat je deze mening hebt :\')
Terug naar boven Go down
furr
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:29

Jaap schreef:
Waar baseer je op dat dat mij niets interesseert? Slaat echt nergens op.

Anyway..definieer ontwikkeling: wat is ontwikkeling? een goede baan en opleiding en een mening kunne hebben over alles? Mensen in de rimboe kunnen ook een hoge ontwikkeling hebben, maar dan op een andere manier.
En ik snap jouw hele argumentatie wel hoor en ik begrijp je standpunt ook. Maar dat jij denkt zoals je denkt heeft te maken met hoe je opgevoed bent en hoe jij tegen andere dingen dan het atheïsme aankijkt. Het hele doel van de mensheid hier op aarde is juist om 1 god te erkennen en te hebben. Maar goed laten we hier niet in over discussie treden, want dat heeft totaal geen zin.

En als we instanties gaan verbieden die in het verleden misdaden hebben gepleegd dan kunnen we bezig blijven, want dat gebeurt niet alleen in het geloof. Dan kan je net zo goed zeggen dat we alle grote bedrijven en banken moeten verbieden.
Ontwikkeling in de definitie die in het westen algemeen geaccepteerd wordt.

Ik ben open minded opgevoed. Ma is Katholiek Pa van huis uit protestants (maar atheïst geworden), dus ik heb mijn mening zonder beperkingen kunnen ontwikkelen. Maar ik denk dat een mens zelf mag beslissen wat zijn doel hier op aarde is? Dat jij 1 god wil erkennen moet jij weten. Ik doe het liever niet.

Ik denk niet dat alle grote bedrijven en banken moorden hebben gepleegd, en al helemaal niet 1 miljoen + mensen de dood in gejaagd hebben.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:31

van ramadan naar deze bullshit

furr
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:33

MT schreef:
van ramadan naar deze bullshit
Je bent niet gedwongen om het te lezen..
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:34

oh ok

gutogut
Akra
Akra

Aantal berichten : 249
Reputatie : 12

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:36

Jaap, misschien heb ik er over heen gelezen maar waar geloof jij nou precies in dan ?

Smeer je moeder zelf in met honing | En stukken vis
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.meb.uni-bonn.de/dtc/primsurg/docbook/html/x11154.html
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   Vandaag om 11:10

Terug naar boven Go down

Ramadan!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Battleraps :: Algemeen :: Algemeen-
Ga naar: