IndexIndex  PortalPortal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Ramadan!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:40

in POB
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281
Registratiedatum : 30-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:57

funny
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 15:58

haha

Shoux_
Akra
Akra

Aantal berichten : 158
Reputatie : 34
Registratiedatum : 14-05-12

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 16:16

MT schreef:
Shoux_ schreef:
Jaap, ben het redelijk met je eens tot het punt dat jij beweert dat jouw manier van geloven de enige juiste is. Dan doe je toch eigenlijk hetzelfde wat je daarvoor zo hekelt?

ik weet niet wat jou geloof is maar uiteindelijk denk jij ook dat jou geloof de juiste is. anders geloofde je dat niet toch?

Ik geloof niet. Dat is voor mij het beste, dat zegt niet dat dat voor jou ook het beste is. Oftewel; ik vind niet dat Jaap kan zeggen dat zijn manier van geloven de beste is, alhoewel ik natuurlijk zeker wel begrijp wat hij daarmee bedoelt.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Shoux_
Akra
Akra

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 16:21

Discussies zijn, zoals hierboven ook al werd aangegeven, praktisch onmogelijk wat betreft religie en geloofsovertuigingen. Al helemaal op een forum. Toch wil ik nog wel kwijt dat ik mij er elk jaar weer enorm over verwonder dat er mensen zijn die voor een hoger doel zo lijden. Heeft iets moois maar vooral iets heel erg engs. Orthodoxe gelovigen zijn imo bijna overal toe in staat; dit leven stelt voor hun toch niks voor. Die zijde van het geloof had van mij weg mogen blijven, of zoals furr noemt "verboden mogen worden".

90% van de oorlogen heeft als fundament het geloof. Racisme is grotendeels gebaseerd over het in hokjes plaatsen van mensen d.m.v. geloof.
En dat allemaal uit angst, meer is het niet. Angst en onwetendheid.

Maar hé; doe waar je je goed bij voelt, dat is het belangrijkst. Ik weet in ieder geval dat ik niks nodig heb om mijn leven te lijden, en dat (volgens mij) het allemaal ophoudt op het moment dat je hart niet meer klopt. Bijzonder dat er zoveel mensen zijn die dit niet met mij delen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

Aantal berichten : 12063
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 16:38

Bekijk het eens zo: hoe kan het dat wij emoties voelen? Een stuk vlees met bot heeft geen emotie. Die emoties komen vanuit je ziel. En als je lichaam sterft dan gaat ie die ziel ergens heen. Geen probleem als jij het niet gelooft, maar hoe verklaar jij dan dat wij emoties voelen?
Je kan wel zeggen: dat komt vanuit de hersenen..maar je hersenen zijn ook maar een stuk materiaal. Het komt allemaal van binnenuit, vanuit je ziel.

@Gutogut: ik geloof in een hogere energie en verder dat we met zn allen op weg zijn om een betere wereld te maken en een collectief bewustzijn te creëren gebaseerd op vrede en respect. En dat moet te realiseren zijn, maar waarschijnlijk niet in dit leven.

MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 16:54

jaap for president

Nicky Bobs
Akra
Akra

Aantal berichten : 259
Reputatie : 7
Registratiedatum : 06-10-11
Leeftijd : 104

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 16:55

Shoux_ schreef:
90% van de oorlogen heeft als fundament het geloof. Racisme is grotendeels gebaseerd over het in hokjes plaatsen van mensen d.m.v. geloof.
En dat allemaal uit angst, meer is het niet. Angst en onwetendheid.

Maar stel, er was geen geloof zouden we dan in vrede leven? Zouden de oorlogen om religie niet plaats zijn gekomen? Imo niet echt, er zou dan andere redenen zijn om een oorlog te beginnen. 90% van de oorlogen gebaseerd op religie zijn om andere redenen, maar door 'racisme' is het makkelijker mensen een oorlog te laten steunen dan de werkelijke reden waarvoor de oorlog werd gehouden.

Ikzelf juich het geloof niet toe maar ik keur het daarin ook niet af, zolang je maar voor de juiste redenen gelooft en niemand er mee lastig valt. (Daarin mogen de meeste Jehova getuigen ter plekke doodvallen)

Ruben
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1261
Reputatie : 172
Registratiedatum : 28-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 17:02

Jaap met veel dingen ben ik het wel met je eens maar in dit geval sla je echt volledig de plank mis
Ik raad je aan minder te blowen man.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 17:14

Ruben schreef:
Jaap met veel dingen ben ik het wel met je eens maar in dit geval sla je echt volledig de plank mis
Ik raad je aan minder te blowen man.

smh

alwetende ruben, als we jou toch niet hadden jongen. gelukkig kom je ook met zoveel argumenten bewijzen dat ik de plank volledig mis sla.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://battleraps.actieforum.com
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 17:16

Hij is betast door de priester en hij vond het lekker toch Jaap.
Laat die gozer maar
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Ruben
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1261
Reputatie : 172
Registratiedatum : 28-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 17:31

Ik ben nu op vakantie maar als ik terug kom zal ik zeker wat argumenten geven.
Zelf ben ik atheistish maar ik zal nooit zeggen dan mijn opvattingen de enige juiste zijn.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Shoux_
Akra
Akra

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 17:38

Jaap schreef:
Bekijk het eens zo: hoe kan het dat wij emoties voelen? Een stuk vlees met bot heeft geen emotie. Die emoties komen vanuit je ziel. En als je lichaam sterft dan gaat ie die ziel ergens heen. Geen probleem als jij het niet gelooft, maar hoe verklaar jij dan dat wij emoties voelen?
Je kan wel zeggen: dat komt vanuit de hersenen..maar je hersenen zijn ook maar een stuk materiaal. Het komt allemaal van binnenuit, vanuit je ziel.

@Gutogut: ik geloof in een hogere energie en verder dat we met zn allen op weg zijn om een betere wereld te maken en een collectief bewustzijn te creëren gebaseerd op vrede en respect. En dat moet te realiseren zijn, maar waarschijnlijk niet in dit leven.

En waar gaat die ziel heen dan? En in welke gedaante? En hoe kan het dat in geen enkel onderzoek ooit ook maar iets is gevonden wat eventueel op een ziel kan wijzen?
Dat ik emotie niet kan verklaren, is niet zo raar toch? Ik kan, buiten het feit om dat wij gewoon zo zijn geworden in de loop van de tijd (survival of the fittest) verder ook niet verklaren hoe mijn grote teen zo erg mijn evenwicht beïnvloed en hoe het kan dat ons lichaam zo ongelofelijk praktisch in elkaar zit.
Dingen niet kunnen verklaren is niet meteen een vrijbrief om maar van datgeen wat we niet kunnen verklaren uit te gaan.
Eerst zien, dan geloven. Voor mij dan.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 18:09

eerst zien dan geloven, zo denk ik er ook over.

Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 18:11

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 18:15

Shoux_ schreef:
Jaap schreef:

En waar gaat die ziel heen dan? En in welke gedaante? En hoe kan het dat in geen enkel onderzoek ooit ook maar iets is gevonden wat eventueel op een ziel kan wijzen?
Dat ik emotie niet kan verklaren, is niet zo raar toch? Ik kan, buiten het feit om dat wij gewoon zo zijn geworden in de loop van de tijd (survival of the fittest) verder ook niet verklaren hoe mijn grote teen zo erg mijn evenwicht beïnvloed en hoe het kan dat ons lichaam zo ongelofelijk praktisch in elkaar zit.
Dingen niet kunnen verklaren is niet meteen een vrijbrief om maar van datgeen wat we niet kunnen verklaren uit te gaan.
Eerst zien, dan geloven. Voor mij dan.

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind het ook grappig (niet bespottend bedoeld) dat je gelijk wetenschappelijk onderzoek aanhaalt. Het leven draait om meer dan alleen wetenschappelijke onderzoeken. Sommige dingen zijn niet wetenschappelijk aan te tonen en dat is blijkbaar om een reden. En over je ziel en waar hij heengaat etc zijn genoeg boeken over te vinden. Ik heb geen zin om dat hier nu uit te gaan leggen en ik ben tevens ook geen alwetende energie die alles precies weet.
En ik snap heel goed dat jouw motto 'eerst zien dan geloven is'...volkomen begrijpelijk. Bij mij is het alleen zo dat ik al heb gezien en meegemaakt dat het echt zo is. En ik lijd niet aan psychoses, mocht je dat soms denken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://battleraps.actieforum.com
Shoux_
Akra
Akra

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 18:21

Ik denk niet alleen wetenschappelijk, maar ik laat me er wel door leiden ja.
Niet zo raar ook vind ik, aangezien er, toen er nog niks was onderzocht of bewezen, vroeger veel meer mensen veel fanatieker geloofden. Sinds er onderzoek wordt gedaan, en dingen worden verklaard, is dit percentage aanzienlijk gedaald. Ik ben er dus ook van overtuigd dat met de tijd dusdanig veel kan worden bewezen, dat verschijnselen die nu nog worden gezien als "bovennatuurlijk" en "onverklaarbaar" over een x aantal jaren niks bijzonders meer zijn.
Vandaar dat ik de wetenschappelijke kant van het verhaal wat aanhang.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
reetkever
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 2235
Reputatie : 161
Registratiedatum : 27-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 22:01

o shit niet teveel van dit soort topics, straks komen er weer random mensen zich aanmelden franstroll

Aiky schreef:
De taal van geld spreekt iedereen.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://...
khadaffi
Geen leven
Geen leven

Aantal berichten : 810
Reputatie : 90
Leeftijd : 103

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 22:51

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw ervaringen die volgens jou zouden aantonen dat jij gelijk hebt. Kun je een paar van die ervaringen opnoemen, Jaap?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Zjos
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 1172
Reputatie : 123

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 22:59

Waar is Sagat als je hem nodig hebt...

Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   vr 20 jul 2012 - 23:21

save this thread please...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
gutogut
Akra
Akra

Aantal berichten : 249
Reputatie : 12

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   za 21 jul 2012 - 0:07

Jaap schreef:

Hogere energie, bedoel je daar mee ?
Ik denk zelf dat energie niet verloren gaat en als iemand overlijdt deze energie in iets anders gestoken word.
Positief of negatief.

Smeer je moeder zelf in met honing | En stukken vis
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.meb.uni-bonn.de/dtc/primsurg/docbook/html/x11154.html
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   za 21 jul 2012 - 8:59

Als iemand overlijdt, sterft zijn ziel ook.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
caveman
Geen leven
Geen leven

Aantal berichten : 764
Reputatie : 24
Registratiedatum : 14-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   za 21 jul 2012 - 12:19

nee want wij mensen hebben geen ziel..
ben je ooit al eens naar de dokter gegaan he ik heb een ontsteking aan mijn ziel?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
reetkever
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz

Aantal berichten : 2235
Reputatie : 161
Registratiedatum : 27-07-11

BerichtOnderwerp: Re: Ramadan!   za 21 jul 2012 - 12:26

Aiky schreef:
De taal van geld spreekt iedereen.

Terug naar boven Go down