Battleraps
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalige en Engelstalige rapbattles.
 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Blackout 2 |RECAP|

Ga naar beneden 
+3
jordyvision
Jaap
BB
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 4:50

Bevat geen spoilers over de jury beslissingen en geen punchlines, maar je kunt bij de meeste battles de winnaars er wel uitpikken door wat ik over de battle zeg: dus lezen op eigen risico.




Mischief vs. Big Mac
Duidelijk een opwarmer...Mischief begon zonder punches en eindigde met corny punches. Big Mac a.k.a Big Pun, had een redelijke delivery en later in de battle wat goede punches.

StepEasy vs. Fingaz
Step begon aardig, flow zat goed. 2e ronde funny bars, maar niet echt origineel. 3e ronde was minder
Fingaz begon best dope, zwakte wel af en had een kleine choke.

Aak vs. Justice
Aak had een career performance hier...delivery zat goed, had in ronde 1 & 2 behoorlijk wat bars en één van de beste freestyles die ik in een battle heb gezien. 3e ronde wel minder.
Justice had weinig echte punches, focus lag er op rijms en deze waren simpel...had grappige lines over een videoblog.

Madness vs. HFK
Ik heb deze battle eigenlijk niet echt kunnen volgen door laggen van de audio. Madness reageerde heel dope op Big Mac (na een line in de battle met Mischief). Wat ik heb kunnen volgen viel me tegen van Madness. HFK kwam minder grappig dan ik had verwacht, maar niet minder dope. Paar controversiele lines.

Osa vs. 24/7
Hele harde battle. Osa verbaasde, maar was niet echt consistent. Eerste helft van zijn 2e ronde was echt bodybagmateriaal.
24/7 kondigde helaas aan dat het z'n laatste battle was, maar is dan wel op een mooi punt gestopt. Delivery was nice, switched z'n flow soms dope & had hele zieke rhymeschemes af en toe. Ronde 1 waren de punches niet echt direct, maar dat maakte hij zeker goed in ronde 2 & 3 incl. een harde rebuttal.

Soul Khan optreden
Was baas. Tracks zijn sowieso bij de dopeste van alle battle rappers en hij dropte een ziek acapella stuk.

PH vs. Afershock
Aftershock vond ik matig. Had een redelijke performance, maar vrijwel geen één echt harde punchline gericht op PH.
PH was wisselvallig, maar had zeker bars. Z'n hardste bars waren naar Hollohan & TheSaurus tho.

Dizasters vs. Epic Mealtime (Staged battle)
Diz dissed een dude van EMT in een in scene gezette battle. Zal op het Epic Mealtime kanaal gaan. Ging nergens over, maar zal meer dan een miljoen views en ongetwijfeld heel wat subscribers opleveren voor KOTD.

Knamelis vs. Kid Twist
Knamelis had ook een career performance...hij ging echt los. Delivery was raw as fuck. Ronde 1 qua bars begon langzaam, maar eindigde hard. Ronde 2 meer dope lines en ronde 3 had één van de dopeste schema's van de dag en één van de hardste closers.
Twist ging ook wel in, probeert z'n stijl wat te switchen en dat werkte naar mijn mening niet echt. Heeft in ronde 2 & 3 leuke rebuttals en af en toe dope lines, maar was voor mij een hit & miss.

Loe Pesci optreden
Onbedoeld één van de grappigste dingen van de dag. Was zeker niet slecht (ook wel door de heerlijke beats) en hij blijft een ziek goede schrijver...maar hij chokete twee keer in z'n tracks...'Chokes Over Bars' was de movement

Skelly vs. Passwurdz
Skelly begon nogal langdradig, eindige ronde 1 hard, maar ronde 2 weer veel schema's en weinig echte haymakers. Ronder 3 by far zijn beste ronde...had nog wat harde bars richting GrindTime.
Passwurdz starte matig, maar halverwege ronde 1 kwamen de bars. Ronde 2 was een mess...hij dissed 'Scarborough' en krijgt de crowd tegen zich, spit vervolgens een hele dope doubletime, maar bevatte niet echt punchlines. 3e ronde pakte hij het ook weer op...battle werd zeker beter tegen het eind.

Adam Bomb optreden
Je kent hem niet...jammer. Do ya homework, Canada x RZA

Pat Stay vs. TheSaurus
Helaas ook van Pat Stay de aankondiging dat hij na deze battle stopt. Ronde 1 is z'n beste ronde. Gaat meteen all out, dope delivery, respectloze shit zoals te verwachten was. Alleen de closer viel tegen, verder een consistente ronde. Begin van ronde 2 verneukt hij lichtelijk, maar komt heel hard terug met wederom respectloze lines over TheSaurus' vader; stretched het onderwerp wel lang, ging vol voor de schock value in ronde 2. Ronde 3 een paar fucking funny lines, veel dope schema's met hier een daar een goede punch en een hele harde closer.
TheSaurus gaat op de 'real talk tour', wat best dope was, maar punches kwamen niet heel hard aan, op de laatste paar na. Ronde 2 veel nameflips. TheSaurus was duidelijk in z'n comfort zone deze ronde, zijn hardste bars bevatte references naar Charon & Bishop. Ronde 3 eerst een corny flip, maar daarna een hele harde, verder een degelijke ronde en ook een hele harde closer.
Battle was close, maar toch een best duidelijke winnaar vond ik & de jury blijkbaar ook.

Real Deal vs. Okwerdz
Voor mij de meest tegenvallende battle van de dag. Rondes waren veel te lang voor allebei (3x 2 min.) Okwerdz was eigenlijk heel de battle corny. Had z'n flow wat aangepast, maar werkte niet echt, klonk erg geforceerd. Ronde 3 begon echt waardeloos en daarna gelukkig nog wel wat doper, maar niks om over naar huis te schrijven.
Real Deal had een hele harde closer in ronde 1, verder een decent ronde, maar niet echt harde punches. Ronde 2 van Real Deal by far de dopeste ronde van de battle, had een hele harde, respectloze rebuttal en wat leuke wordplays. Ronde 3 was on point, maar langdradig.

Hollohan vs. Cortez
Can I say battle of the day? Probably.
Hollohan had een dope ronde, maar heel veel lines die niet echt direct op Cortez sloegen; crowd reageerde op alles. Wel dope schema's en z'n beste line in de ronde was een uithaal naar Sketch Menace. Ronde 2 begint heel hard, daarna wat afwisselende harde en cringeworthy lines. Tegen het einde van ronde 2 wat serieuze haymakers met o.a een hele dope Simpsons reference. Opener in ronde 3 kreeg wat boo's van de crowd. Veel raw energy, harde lines m.b.t DNA, goede mexican jokes en een hele goede closer. Enige echt minpunt vond ik dat hij heel veel lines over zichzelf/drugsgebruik dropt, shit's old.
Cortez begint heel rustig, wat een beetje een wacke vibe geeft na alle energie van Pat, maar komt halverwege op gang en komt met bijna net zoveel energy. Heel wat bars direct op Pat Stay. Jammer dat de crowd niet zo reageert als op Pat Stay. In ronde 2 dropt Cortez een paar hele heavy bars en gaat los qua rappen. Heeft ook nog een fake choke of misschien een echte choke met een hele goede cover up...good shit either way. Hij had al twee rondes lang aangekondigd in ronde 3 wat te adressen en oh yes, he went there...Bruce B. Begon nogal awkward en leek er even op dat hij de crowd kwijt was, maar goddamn daarna kwamen harde bars. Closer was heel erg jammer, daarmee had hij de battle on lock kunnen hebben. Zoals ik zei, voor velen de battle van de dag en superclose; helaas een promo battle.

PoRich vs. Sketch Menace
Ondanks dat het de titelmatch was voor de ketting + een toegevoegde 1000$ zaten de meeste mensen hier niet echt meer op te wachten. Hollohan vs. Cortez was vrijwel onmogelijk te toppen door deze heren en dat is ook bij lange na niet gebeurd.
PoRich begint erg wisselvallig. In ronde 2 gaat ook hij op de Bruce B tour en ook hij dropt er hele hele dope lines over. In ronde 3 weer erg wisselvallig en vooral hele random bij elkaar geplakte lines. Delivery zoals te verwachten was van Rich, is denk ik een hate it or love it ding.
Sketch begint goed, heeft vooral dope rijmschema's, maar de echt harde punches blijven weg. Closer van ronde wel goed. Ronde 2 werd langdradig, maar had hier en daar leuke lines. Ronde 3 ook weinig bijzonders, alleen een angle m.b.t Drake sloeg wel erg aan.
Tegenvallende battle en absoluut niet 'title match worthy'. Wellicht ook de enige robbery van de dag.


Event
Alles op het event leek supergoed geregeld. Eigenlijk ook weinig problemen, behalve dat Organik een tijdje vermist was. Het was crowded as fuck en de crowd was aan. De DJ was dope.
De battles zijn met een zieke nieuwe RED camera geflimd, dus ben erg beniewd naar de footage. Intro filmpje van de titlematch is ook geshowed en zag er weer gruwelijk uit.

Stream
De stream zelf was vond ik erg goed. Het beeld stotterde wel vrijwel constant, hadden ze beter op iets mindere kwaliteit soepel laten lopen. Maar belangrijker was dat de audio kwaliteit echt fucking goed was...shit was op de stream stukken beter dan bijv. in de POB/GrindTime uploads is lately. De eerste paar battles waren wel minder soepel en voor vrijwel iedereen was helaas HFK vs. Madness niet echt te volgen. Verder tussendoor wat dope interviews. Rocky718 is een baas en praatte ook heel de dag aan elkaar; Eyerate is een faggot tho. Ik hoop wel dat ze de interviews ergens uploaden, zoals Eyerates interview met PH was hilarisch. And now we're on the subject, PH moet geen bril dragen en 10x rapmusic & 'trolls' mentionen en tegelijkertijd als een OG willen overkomen.

Appearances
Onder andere Raekwon, Classified, JD Era aanwezig.
Epic Mealtime was overduidelijk aanwezig op 't event. Paar intro's waren fucking hilarisch, maar later werd het meer storend dan grappig.
Bishop Brigante was niet aanwezig, dus dat scheelt een hoop irritante intro's.
Uno Lavoz vond het nodig om weer What Else te roepen tijdens een paar battles.
Lush One was volgens mij op meerdere dingen vandaag en leek een beetje retarted. Praatte ook flink Grind Time naarbeneden, door nogmaals te bevestigen dat KOTD de beste league is en te impliceren dat zelfs NoCoast Battles betere match-ups kan fixen dan Grind Time momenteel.
Organik leek ook flink coked out & high, leek misschien ook te verklaren waarom hij een tijdje vermist was.

News
Real Deal gaat in maart een SMACK battle doen.
D'Meitz battled K-Shine 10 februari voor NoCoast Battles.








Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 8:34

Shit thanks man, ik kijk uit naar de footage.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 9:02

the fuck, ik lees net dat Tanya O 2188 foto's heeft van 't event lol
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
jordyvision
Geen leven
Geen leven
jordyvision


Aantal berichten : 936
Reputatie : 55
Registratiedatum : 29-06-11

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 10:11

ik heb net ok vs RD en hollohan vs coytez gezien. Dope shit. vanavond de rest ff checken maar nu eerst..

Punchout!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jordyvision.nl/
Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Piwi


Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Groningen

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 11:59

dizaster vs epicmealtime? XD haha
Terug naar boven Ga naar beneden
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 12:09

ja maar is dus in scene gezet a la de bekende 'rap battle parody'. Diz vs. Muscle Glasses ofzo
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Piwi


Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Groningen

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 12:10

muscle glasses is een baas Very Happy was het ook echt grappig? of was het gewoon lame
Terug naar boven Ga naar beneden
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 12:16


was onzin, maar op zich grappig.
Diz spit 1 matige verse en de crowd reageert gewoon normaal...vervolgens steekt Muscle Glasses alleen z'n middelvinger op en heel de crowd gaat ham²
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Piwi


Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Groningen

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimezo 22 jan 2012 - 12:21

hahaha achja ben benieuwd
Terug naar boven Ga naar beneden
jordyvision
Geen leven
Geen leven
jordyvision


Aantal berichten : 936
Reputatie : 55
Registratiedatum : 29-06-11

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimema 23 jan 2012 - 0:51

"Imma put all the bullshit aside for a second, let me talk to you about your flaws and faults and what's wrong with you. You a genius on drugs correct? but what's going on with you, Do you get high to hide the demons inside that are haunting you? Like Bruce B, May he rest in peace and i would never disrespect him, I know this is a touchy subject but fuck there's a rumor that i heard about yall that got me disgusted, don't be upset just be real with your-self cause every drug that Bruce did you dealed it your-self. Every line on the Canvas, Capsule, every Tablet, you the worst kind of friend, you influence his every habit. He got high from within, he hid his vulnerabilities and since you taught him how to get high i think i'll teach you about responsibility. Real friends help you make your-self, if i was him, a fake friend, i would hate myself, all them roids and cocaine i would hate my health, if i'm the reason my mans dead i would take myself. No bars or metaphors, i'm dishing it the realist way cause your actions then are the reason he ain't here today"

Blackout 2 |RECAP| Jaydamn
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jordyvision.nl/
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimema 23 jan 2012 - 1:33

Cortez blijft onderschat, mensen haten em altijd, maar die man heeft een impressive resumé...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimema 23 jan 2012 - 1:56

Weet iemand waar ik de bootlegs kan checken?

Nevermind, ik zie tot mijn verbazing dat er al wat op YouTube staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimema 23 jan 2012 - 2:49

ja meeste staat gwoon direct op youtube...op zich fucked, want redelijke kans dat er dan in t vervolg geen PPV meer zal zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
westside
Geen leven
Geen leven
westside


Aantal berichten : 699
Reputatie : 21
Registratiedatum : 13-08-11
Leeftijd : 67
Woonplaats : Hoptillen

Blackout 2 |RECAP| Empty
BerichtOnderwerp: Re: Blackout 2 |RECAP|   Blackout 2 |RECAP| Icon_minitimema 23 jan 2012 - 2:51