Battleraps
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalige en Engelstalige rapbattles.
 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het MMA Topic

Ga naar beneden 
+18
master
AGIE
Riemiks
Diggedy
Nick Vayne
caveman
NiggehvanAlmere
Jaap
Ruben
Zjos
jordyvision
louboe
furr
westside
Joost
MT
kapitein033
De Consequentie
22 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 14:57

Fedor was een beest in Pride en hij had naar de UFC moeten gaan toen hij de kans kreeg... Zijn marketingwaarde is aanzienlijk gedaald na de laatste paar losses, vooral in de ogen van Dana White en Joe Silva.

Maar over matches gesproken die je gezien moet hebben...

Kazushi Sakuraba tegen Royce Gracie uit 2000.

Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 15:05

Ik heb dat gevecht ook nog eens helemaal bekeken.
90 minuten in totaal was het volgens mij.

En ik had al het gevoel dat je een fan(?) van Kazushi Sakuraba zou zijn aangezien hij ook aan pro wrestling deed en al die shoot wrestling en catch wrestling.
Ik vond het een prachtige match maar dit is toch wel een van the most technical grapple matches die ik ooit gezien heb.



Ik weet nog dat iedereen op de BJJ hype train sprong en dat Sakuraba zijn eigen onorthodoxe grapple stijl had.

Prachtig... vooral omdat alles heel anders is dan bij het BJJ.
Terug naar boven Ga naar beneden
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 15:43

Kazushi Sakuraba blijft absoluut één van mijn favorieten, maar dan wel de Pride versie en minder de Dream en Dynamite versie van de laatste jaren. De kwaliteit van vechters is ook gewoon enorm gestegen, dus de competitie is een stuk sterker geworden. Hoe dan ook, zijn techniek was uniek, hij was voor niemand bang en door zijn Pro Wrestling achtergrond probeerde hij altijd een showelement toe te voegen voor de fans. Japanners hebben ook die fighting spirit die je zelden ziet. Daardoor zijn ze heel moeilijk te stoppen. Ik zat laatst weer Rampage Jackson tegen Ikuhisa Minowa te kijken en Minowa krijgt iets van 30 keiharde knietjes op de grond tegen z'n hoofd en lichaam... En hij blijft maar komen. Uiteindelijk stopt de ref het gevecht, Minowa staat op en begint gelijk met trash talking. Heerlijk.

Josh Barnett is trouwens ook iemand die ik graag zie vechten door zijn Pro Wrestling/Catch Wrestling stijl. Zijn record is 31-5 op het moment, dus ik hoop hem weer eens in de UFC te zien.

Overigens zijn er genoeg Japanse Pro Wrestlers (Yuji Nagata, Yoshihiro Takayama) die de overstap maken en compleet vernederd worden, want ook al is Pro Wrestling in Japan een stuk realistischer en fysieker dan in Amerika, het blijft geen echt gevecht. De worstelbiz in Japan is hier ook onder gaan lijden, want ze hebben hun grote sterren een pak slaag zien krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 15:58

Ja ik ben ook zeker een fan van de spirit van de Japanners en Japan in general.
Hun hebben ook de gewoonte om in een gewichtsklasse te vechten Waarin ze in het dagelijks leven ook mee rondlopen. Of ze vechten tegen grotere mensen.
De Amerikanen doen allemaal aan weightcutting etc.
Een perfect voorbeeld is Anthony Johnson.
Weegt normaal ergens in de 100 kg (zwaarder zelfs) en moet zich helemaal dehydreren om de 77 kg klasse te behalen, en daarna probeert hij die overige 30 kg weer aan te vullen met vloeistoffen. Dit is natuurlijk niet goed voor je lijf en veel worstelaars en UFC vechters hebben al problemen aan hun nieren gekregen.

Maar back to the Japanese.
Ik was toevallig een oldschool match aan het kijken in het pancrase (voorloper van MMA maar meer grappling based)
en ik vond de eerste match echt zo prachtig om te zien.
12:40 (match duurt een beetje lang maar echte fans appreciëren het)


katsuomi Inagaki verloor de match, maar met zoveel eer en heart...
Ik werd er bijna sentimenteel van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 16:03

Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 16:10

LOL ik bekeek die aflevering ook toevallig eergister.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 16:12

oh ik niet. ik moest er gewoon aan denken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
jordyvision
Geen leven
Geen leven
jordyvision


Aantal berichten : 936
Reputatie : 55
Registratiedatum : 29-06-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 16:15

awesome. veel kijkvoer!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://jordyvision.nl/
NiggehvanAlmere
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
NiggehvanAlmere


Aantal berichten : 1249
Reputatie : 151
Registratiedatum : 18-10-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 16:33

Fedor is du baas ondanks zn laatste drie losses op rij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 16:57

Hij heeft alweer gewonnen.
Maar het was dit keer wel een beetje tegen een nobody.
Terug naar boven Ga naar beneden
kapitein033
SJONNIE
SJONNIE
kapitein033


Aantal berichten : 370
Reputatie : 8
Registratiedatum : 15-08-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 17:11

Ik ben erg teleurgesteld omdat de wedstrijd tussen Fedor En Alistair altijd om een of andere reden NIET is doorgegaan, crappy
Terug naar boven Ga naar beneden
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 17:50

Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 17:56

Ik ben nooit zo een fan geweest van soccer kicks en stomps.
Het is wel meer hardcore zo natuurlijk, maar hier heb je dus letterlijk geen techniek/skill voor nodig.

Knees on the ground is wel een goede regel.
Terug naar boven Ga naar beneden
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 18:04

True, het is wat lomp, maar zo achter elkaar gemonteerd lijken het ook wel meer brute beatdowns. De reden dat ik er zelf wel fan van ben, is dat er op deze manier in elke positie constant gevaar dreigt. Bij de UFC en met hun regels, zijn er meerdere posities waarin je in principe veilig bent van echt rake klappen. Met stomps, soccer kicks en zoals je zegt, knees to the head op de grond, voelt het toch meer als een echt gevecht, waar elke fuck up die je maakt beantwoord kan worden met een ass whooping of a lifetime.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 5 feb 2012 - 18:26

Ja de regels in de UFC zijn meer geared towards wrestlers.
Als de ene vechter de andere vechter domineert, en de gedomineerde vechter een takedown scoort en een beetje in zijn guard blijft hangen. Kan hij al die ronde winnen omdat hij punten voor de takedown krijgt en omdat hij dicteert waar het gevecht plaatsvindt, EN hij controleert hem op de grond(soms is het gewoon stalling).

PRIDE zou deze ronde aan de vechter geven die de ander domineert staand. Omdat hij een poging waagt om het gevecht te beëindigen.
Bijvoorbeeld Nate Diaz vs Clay Guida.
De eerste ronde is voor Nate omdat hij veel stoten landt op Guida. Guida krijgt Nate niet naar de grond.
Tweede ronde is voor Guida omdat hij Nate tegen de kooi drukt en werkt een hele ronde lang voor een takedown. Uiteindelijk krijgt hij de takedown en blijft in de guard zitten van Nate Diaz.
De derde ronde is lastiger omdat Guida Nate controleert op de grond voor ongeveer 2:50 seconden in de laatste ronde. Daarna springt Nate op en hij begint op Guida te slaan voor de restvan de ronde ook ongeveer 2:50. Hij zorgt er zelfs voor dat Guida gedomineerd wordt en Nate blijft erop los slaan.

Dan gaat de bel. De ene jury lid vond dat Nate 2 rondes won en 1 verloor, maar de 2 andere jury leden vonden dat Guida 2 rondes won en 1 verloor.

Dus uiteindelijk wint Guida omdat hij Nate controleerde op de grond en de plaats van het gevecht dicteerde enzovoort terwijl hij helemaal geen damage toebracht aan Nate.
In Pride zou Nate Diaz dit makkelijk gewonnen hebben maar ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimema 13 feb 2012 - 15:26

Ik hoor net dat Nick Diaz 6 tot 12 maanden geschorst gaat worden voor wietgebruik.
Terug naar boven Ga naar beneden
caveman
Geen leven
Geen leven
caveman


Aantal berichten : 764
Reputatie : 24
Registratiedatum : 14-01-12

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimema 13 feb 2012 - 15:53

muziekje past wel goed bij het filmpje
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimema 13 feb 2012 - 16:00

De UFC wist al dat Nick Diaz hevig aan de bong zat.
Hij heeft er zelfs een vergunning voor om in Californië te smoken.

Maar ja regels zijn regels...

Het zou helemaal een bende worden als Diaz gewonnen zou hebben en dan alsnog geschorst zou worden waardoor er alsnog geen interim champion zou zijn. : |
Terug naar boven Ga naar beneden
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimevr 24 feb 2012 - 16:28

UFC IN JAPAN!

Dit weekend gaat dope worden!

Edgar vs. Henderson, Jackson vs. Bader, Hunt vs. Kongo & Akiyama vs. Shields...

Ook tof dat er veel Japanners op de undercard staan. Ik mis die dudes in UFC, naast Akiyama en Gomi.



Terug naar boven Ga naar beneden
jordyvision
Geen leven
Geen leven
jordyvision


Aantal berichten : 936
Reputatie : 55
Registratiedatum : 29-06-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimevr 24 feb 2012 - 16:39

chea! ik ben benieuwd, ik ben nog steeds een MMAnoob dus veel onbekende namen voor mij.

ik had gister ook voor het eerst ufc undisputed 2k10 gespeeld en goddamnit wat awesome! ik werd wel 3 keer achter elkaar gekimura'd maar toen ik die kon verdedigen werd het awesome!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://jordyvision.nl/
De Consequentie
Akra
Akra



Aantal berichten : 98
Reputatie : 7
Registratiedatum : 28-11-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimevr 24 feb 2012 - 16:54

Als je 2010 kan waarderen, moet je zeker Undisputed 3 gaan spelen.

Alle goeie shit van 2010, maar dan beter en uitgebreider. Ik speel niks anders op 't moment.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimevr 24 feb 2012 - 17:29

jordyvision schreef:
chea! ik ben benieuwd, ik ben nog steeds een MMAnoob dus veel onbekende namen voor mij.


Ik gooi wel even wat MMA names op je.

Dominick Cruz = bantamweight (60 kg) champion.
Hij heeft een hele rare vechtstijl door zijn handen namelijk laag te houden en hij heeft een beetje een Muhammad Ali
concept qua vechten. ''Float like a butterfly, sting like a bee''. Zijn cardio is ongelofelijk goed en hij kan makkelijk voor 5 rondes om zijn tegenstanders heen dansen terwijl hij niet geraakt wordt. Ook valt hij van hele rare angles aan.
Zijn stijl is ook meer op boksen en worstelen gericht.
Hij heeft niet veel ko's of submissions en wint vaak op punten, maar ik bewonder zijn manier van vechten behoorlijk.
Het MMA Topic - Pagina 3 3


Frankie Edgar (vecht aanstaande zaterdag) = lightweight (70 kg) champion.
Hij is best klein namelijk 1.68 m en hij kan zelfs in een gewichtsklasse lager vechten namelijk 65 kg en zelfs 60 kg.
Maar hij heeft veel respect gekregen van MMA fans door steeds tegen grotere en sterkere tegenstanders te vechten.
Hij heeft zelfs de lightweight GOAT ''BJ Penn'' 2 keer verslagen.
Het MMA Topic - Pagina 3 Mma_e_penn_edgar2_576
Edgar is een van de snelste vechters en zijn stijl bestaat voornamelijk uit boksen en worstelen.
Edgar wint meestal ook op punten maar zijn vorige gevecht was een prachtig einde aan de Frankie Edgar vs Gray Maynard trilogie.
Het MMA Topic - Pagina 3 Edgar-vs-maynard

Maynard won het eerste gevecht op punten omdat hij veel sterker en groter dan Edgar was maar hun tweede gevecht was voor de lightweight championship.
Dit gevecht vond plaats op 1 januari 2011 en was gelijk al een Fight Of The Year contender. Het resulteerde in een gelijkspel.
Het MMA Topic - Pagina 3 1

In de eerste ronde werd hij helemaal tot pulp geslagen door Gray Maynard maar in de tweede ronde kwam hij terug om alsnog tot een gelijkspel te vechten.
Dit zou was een instant classic en een rematch zou ook plaats vinden.
In de derde match was de eerste ronde bijna precies hetzelfde als in hun tweede gevecht.
Het MMA Topic - Pagina 3 5 (hij kreeg meer stoten maar ik kan geen goeie gif vinden)

Maar nadat hij weer de eerste ronde overleefde, kwam hij sterker terug in de tweede, derde en vierde ronde.
En daar won hij zelfs met een KO.
(spoiler dus ik laat de KO niet zien)

En nu is hij dus bekend als de ''Rocky Balboa'' van MMA.
Ik typ andere keer wel meer of zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 26 feb 2012 - 7:57

UFC JAPAN WAS WEER EENS AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN : |
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 26 feb 2012 - 16:28

joost mattie weet jij waar ik dat filmpje vind van overheem dat hij buiten bij zn hotel is en ruzie krijgt met zn tegenstander en vervolgens een mes pakt
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitimezo 26 feb 2012 - 16:56

Die ken ik niet man.
Ik heb wel gehoord dat hij samen met zijn broer Valentijn 5 bodyguards in elkaar sloeg in een club.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het MMA Topic - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het MMA Topic   Het MMA Topic - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het MMA Topic
Terug naar boven 
Pagina 3 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» insomnia topic
» Verjaardag topic
» Spijbel topic
» Foto Topic
» Confession topic.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Battleraps :: Algemeen :: Algemeen-
Ga naar: