Battleraps
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalige en Engelstalige rapbattles.
 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Zeitgeist

Ga naar beneden 
+18
Johan
reetkever
NiggehvanAlmere
Sagat
roffazuidje
OVOXO
Piwi
Jodenkoek
kapitein033
caveman
MT
khadaffi
Joost
RJ
BB
AGIE
Zjos
Jaap
22 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
BB
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
BB


Aantal berichten : 3408
Reputatie : 264
Registratiedatum : 10-07-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Oost-Souburg

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 21:02

als ik zeg dat kaas lekker is, zeg ik toch niet dat alle kaas lekker is. is maar net hoe je 't opvat Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twitter.com/gewoonBB
Jodenkoek
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1358
Reputatie : 151
Registratiedatum : 07-07-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 21:24

AGIE schreef:
Ik respecteer ook sowieso jou mening Jaap, ik weet jij bent misschien niet zo opgevoed, of je gelooft er zelf gewoon helemaal niet in terwijl je ouders dat wel doen ofzo.

Maar verder, kijk naar khadaffi zn comment Very Happy

Ik durf te wedden dat jij de Koran niet eens hebt gelezen.. En ik kan jou een aantal vragen stellen mbt tot de Islam (hoewel ik elk geloof respecteer),
als jij die vragen kan beantwoorden bekeer ik me vandaag nog tot moslim.

Jij bent opgegroeid als moslim en kan daarom geen objectieve mening over geloven geven. (Hetzelfde geld voor mensen die strikt Christelijk zijn opgevoed).
Ik zei laatst tegen m'n zwaar-Christelijke oom: ik ben van plan de koran, de bijbel, en een boek over boeddhisme te lezen. Hij zei: waarom de koran? Dat boek
leert je om terroristische aanvallen te plegen, je moet gewoon niks anders dan de bijbel lezen. Dit is gewoon typisch een voorbeeld van een egoïstische gelovige
die denkt dat geloof feiten zijn. De kans dat de bijbel de "ultieme waarheid" is is nog altijd net zo groot als dat van de koran. Wat me irriteert aan gelovigen is
dat ze denken dat ze precies weten hoe de wereld in mekaar zit. Maar het blijft een feit dat geloof niks meer is dan GELOOF. Niemand weet of het echt waar is,
en niemand kan het bewijzen met feiten.

Ikzelf geloof dat er best een kans is dat er een god is, maar ik geloof niet in een "hel". Wat AGIE zegt - de Koran beweert dat elke ongelovige voor altijd in de hel
zal branden, ik dus ook. Ik ben een goed persoon en doe niemand kwaad, als ik daadwerkelijk naar de hel ga volgens de Koran of Bijbel, veeg ik vandaag nog
m'n reet af met bladzijden van beide boeken. Het klopt gewoon niet.

AGIE antwoord hierop - jij bent toevallig gelukkig als moslim geboren en gaat mooi naar de hemel volgens jouw geloof. Maar wat als jij nou toevallig als jood in Israël
was geboren? Dan was je dus verdoemd om in de hel te eindigen, ookal zou je niets meer dan goede daden doen je hele leven?

Dit betekent dus dat miljoenen mensen gedoemd zijn om een eeuwigheid in de hel te branden na hun dood? Het klopt gewoon niet. Als Allah had gewild dat iedereen
op aarde moslim was, waarom heeft 'ie de aarde dan niet zo geschapen? Waarom bestaan er joden en ongelovigen?

Een ander voorbeeld.. Dat alcohol en varkensvlees verboden zijn, vind ik op zich goede regels. Varkens eten hun eigen schijt nog op en zijn gewoon vieze beesten
(hoewel ik het wel zelf eet), en ik denk dat de wereld beter af zou zijn zonder alcohol. Maar alsnog.. als varkensvlees verboden is, waarom bestaan er varkens?
Waarom bestaat er gist etc. om alcohol mee te maken als alcohol verboden is? Allah heeft toch alles gemaakt en hij is toch almachtig en perfect? Waarom heeft
hij een imperfecte wereld gemaakt? Als het doel is om elk mens moslim te maken, waarom heeft hij niet elk mens moslim gemaakt vanaf het begin?

Ik blijf bij m'n punt dat als een geloof beweert dat ongelovigen voor een eeuwigheid in de hel zullen branden, het gewoon niet kan kloppen. Als goede mensen die
hun leven lang geen vlieg kwaad doen, een eeuwigheid in de hel zullen branden puur omdat ze niet geloven in verhalen wat lijken op sprookjes, is die god geen
al-liefhebbende god, klaar. Daarnaast vind ik dat er goede dingen staan in de Koran en Bijbel en respecteer ik elk geloof.
Terug naar boven Ga naar beneden
AGIE
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
AGIE


Aantal berichten : 2684
Reputatie : 299
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 31

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 21:42

Nee man ik ga niets beantwoorden, ik weet ook niet heel veel over de islam maar de belangrijkste dingen weet ik wel.. ik ben zo opgevoed, en ja Jaap ik zat ook op een christelijke school die goed was, en 1x rollen en je bent er.. zo gaat die shit.

Maar De Bijbel is wel bullshit man, De Koran word niet steeds verbeterd of er komen nieuwe dingen in staan, De Bijbel verandert elke x.. dan weetje al genoeg is gwn verzonnen en sommige dingen hebben ze gewoon overgenomen van De Koran.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/TheMasterlyk70
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 21:47

@Jodenkoek:

ex

Talk to em! Co-sign je verhaal 100%


@Agie: Je zegt zelf al dat je weinig weet over de islam, maar toch hang je dit geloof aan en zeg je dat mensen die geen moslim zijn naar de hel gaan. Blows my mind.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
RJ
Geen leven
Geen leven
RJ


Aantal berichten : 680
Reputatie : 30
Registratiedatum : 17-04-12

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 21:55

Jaap je dwaalt af, reageer ens op mijn verhaal en geef toe dat zulke filmpjes onzin zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
khadaffi
Geen leven
Geen leven
khadaffi


Aantal berichten : 810
Reputatie : 90
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 110

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:02

MT schreef:
ik zou graag iets horen van agie of khadaffi of iemand die met iets kan komen wat wijst op gods bestaan.

Let's go dan.

In de koran staan verses over Ramses II (farao). Hij heeft destijds de moslims veel aangedaan maar bekeerde zich net voor z'n dood tot de islam. Maar Allah verwierp dit en zegt in de koran dat zijn lijf voor altijd intact zal blijven. Nu, 3000 later kun je zijn lijk bezichtigen in Caïro, intact.

Zie, zelfs de haren zitten er nog op.

Zeitgeist - Pagina 3 Ramses


In 620 komt er een verse op aarde waarin er over de toekomst wordt gesproken: de Byzantijnen zullen binnen 3 tot 9 jaar de oorlog winnen. Dit werd door velen beschouwd als onmogelijk; ze hadden al de oorlog verloren en waren heel zwak tov hun tegenstanders. Toch wonnen ze op een wonderbaarlijke manier de oorlog binnen de aangegeven jaren.

D'r zijn veel meer controleerbare feiten (over wetenschap, mathematiek, etc.).. google it.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:04

Ik bekeek een interview van Abou Imran (woordvoerder Sharia4Belgium) een lange tijd terug en ik dacht echt van wtf.
Hij is dus heel streng gelovig en hij zei ook zoals Jodenkoek al aangaf, dat IEDEREEN die geen moslim naar de HEL gaat. Hij voelde ook geen greintje medelijden voor de 3000 doden bij 9/11 omdat daar geen moslims bij zaten volgens hem. Voor hem was het zelfs een feestdag maar dat is een andere kwestie.

Hij vertelde ook dat als iemand zich tot de islam bekeert, dat al zijn voorgaande zonden worden kwijtgescholden dor Allah en dat hij hem dan wel zou toelaten tot de hemel.


Ik begrijp deze denkwijze totaal niet.
Volgens de islam gaan er miljarden mensen naar de hel omdat ze een andere religie hebben of omdat ze atheïstisch zijn ook al zou die atheïst helemaal niets fout doen in zijn hele leven.

BTW faka Jodenkoek waar was je al die tijd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:11

Plus degene die je moeder heeft verkracht en vermoord gaat naar de hemel als ie zich ff snel tot moslim bekeerd. Smh
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:12

Oh nu spreek ik mezelf tegen trouwens. Iedereen gaat sowieso naar de hemel, maar beleeft het anders en krijgt andere taken, op basis van je voorafgaande leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:13

Ja hij gaf ook een voorbeeld waarin hij zei dat een serie moordenaar vergeven wordt van zijn zondes wanneer hij zich tot de islam bekeert.

Abou Imran woordvoerder van sharia4Belgium
Het staat allemaal op youtube voor de peeps die denken dat ik wat random shit lul.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:15

Nee ik ken die gast wel. Hij gaat nog wel merken wie er gelijk had als hij dood is.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
khadaffi
Geen leven
Geen leven
khadaffi


Aantal berichten : 810
Reputatie : 90
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 110

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:37

Ja, de non-moslims zullen permanent branden in de hel, maar niet all of them. Alleen degenen die kunnen nadenken (dus niet zwakzinnig zijn), wat over de islam hebben gehoord en er onderzoek naar kunnen doen. Dus iemand die in de jungle heeft geleefd en niets over de islam wist, gaat gewoon naar de hemel.

En de mensen die wel als 'geschikt' worden gezien, zouden zich moeten verdiepen. De koran heeft immers zoveel mirakels en controleerbare feiten dat de ontkenning nimmer getolereerd kan worden in de dag des oordeels.

Lol, lijkt net op propaganda dit, maar dat was niet mijn bedoeling. Very Happy

En over Abu Imran: hij weet veel over de islam maar hij is geen 'ambassadeur' van de koran of een profeet. Alleen al dat hij Osama schreeuwt laat zien dat hij soms niet echt serieus te nemen is.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jodenkoek
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1358
Reputatie : 151
Registratiedatum : 07-07-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 22:50

khadaffi schreef:
Ja, de non-moslims zullen permanent branden in de hel, maar niet all of them. Alleen degenen die kunnen nadenken (dus niet zwakzinnig zijn), wat over de islam hebben gehoord en er onderzoek naar kunnen doen. Dus iemand die in de jungle heeft geleefd en niets over de islam wist, gaat gewoon naar de hemel.

En de mensen die wel als 'geschikt' worden gezien, zouden zich moeten verdiepen. De koran heeft immers zoveel mirakels en controleerbare feiten dat de ontkenning nimmer getolereerd kan worden in de dag des oordeels.

Lol, lijkt net op propaganda dit, maar dat was niet mijn bedoeling. Very Happy

En over Abu Imran: hij weet veel over de islam maar hij is geen 'ambassadeur' van de koran of een profeet. Alleen al dat hij Osama schreeuwt laat zien dat hij soms niet echt serieus te nemen is.


Ik ga de koran lezen. Als ik na het lezen denk: mooi boek, leuke verhalen.. maar hoe graag ik het ook wil geloven, ik geloof het gewoon niet.
(waar ik dus niks aan kan doen), en hoewel ik geen vlieg kwaad doe en alleen maar goede bedoelingen heb, dan zal ik alsnog branden in de hel?

Ben je het ermee eens dat er hier gewoon iets niet aan klopt? Kan je antwoord geven op de vragen die ik stelde in m'n vorige post?

Een al-liefhebbende, goede god zal mensen niet voor eeuwig laten branden in de hel, period.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jodenkoek
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1358
Reputatie : 151
Registratiedatum : 07-07-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:03

AGIE schreef:
Nee man ik ga niets beantwoorden, ik weet ook niet heel veel over de islam maar de belangrijkste dingen weet ik wel.. ik ben zo opgevoed, en ja Jaap ik zat ook op een christelijke school die goed was, en 1x rollen en je bent er.. zo gaat die shit.

Maar De Bijbel is wel bullshit man, De Koran word niet steeds verbeterd of er komen nieuwe dingen in staan, De Bijbel verandert elke x.. dan weetje al genoeg is gwn verzonnen en sommige dingen hebben ze gewoon overgenomen van De Koran.

Ja dat is de corrupte katholieke kerk die de bijbel verandert. De paus moet op de brandstapel gegooid worden.

Joost schreef:
Ik bekeek een interview van Abou Imran (woordvoerder Sharia4Belgium) een lange tijd terug en ik dacht echt van wtf.
Hij is dus heel streng gelovig en hij zei ook zoals Jodenkoek al aangaf, dat IEDEREEN die geen moslim naar de HEL gaat. Hij voelde ook geen greintje medelijden voor de 3000 doden bij 9/11 omdat daar geen moslims bij zaten volgens hem. Voor hem was het zelfs een feestdag maar dat is een andere kwestie.

Hij vertelde ook dat als iemand zich tot de islam bekeert, dat al zijn voorgaande zonden worden kwijtgescholden dor Allah en dat hij hem dan wel zou toelaten tot de hemel.


Ik begrijp deze denkwijze totaal niet.
Volgens de islam gaan er miljarden mensen naar de hel omdat ze een andere religie hebben of omdat ze atheïstisch zijn ook al zou die atheïst helemaal niets fout doen in zijn hele leven.

BTW faka Jodenkoek waar was je al die tijd?

Dit is wel een extreem voorbeeld maargoed... fuck die bitchass nigga Abou Imran. Ik vind dat geloof 0,0 invloed hoort te hebben op de overheid/wetten.
Ik vind zelfs dat moslims tegen de Sharia horen te zijn. Er is geen bewijs dat de Bijbel of Koran waar is, en daarom horen er ook geen wetten te zijn
gebaseerd op geloof. Ik vind dat veel gelovigen (zowel christenen als moslims) zich gedragen alsof ze zelf god zijn, en het recht hebben om over anderen
te oordelen. Als er een god bestaat, zal hij de "rechter" zijn na het leven, maar zolang er geen bewijs voor is moeten ze geloofsovertuigingen niet als wet
aannemen. Christenlijke ondernemers moeten zelf weten of ze hun zaak op Zondag gesloten houden (bijvoorbeeld) maar het hoort geen wet te zijn..

En ik was gewoon hier in de hood G.. alleen te lui om elke dag t forum te checken en te posten Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:04

RJ schreef:
Jaap schreef:
RJ schreef:
Heb de eerste 10 minuten gekeken. Wat een simpel, Amerikaans en populistisch filmpje. Dat met de 90 miljard die zogenaamd gecreëerd wordt klopt ook voor geen kanten natuurlijk, maarja niet iedereen weet iets van de economie. En tuurlijk zijn er misstanden in de maatschappij, maar hoe verder je de geschiedenis ingaat, hoe meer mensen zijn vermoord omwille van geld, macht etc. Ook de oneerlijke inkomensverdeling is met de jaren steeds afgelopen. Dus ik geloof zeker dat deze maatschappij bijdraagt aan een betere wereld...

En dat concludeer je na 10 minuten? Waar baseer je trouwens op dat dat 90 miljard verhaal voor geen kanten klopt? Ik zeg btw niet dat ik zomaar alles klakkeloos aanneem wat er gezegd wordt in deze docu, maar ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten waarom het niet zou kloppen.
Deze docu gaat trouwens ook niet alleen maar over dit onderwerp hoor...als je verder zou kijken dan komen er ook andere onderwerpen aan bod waardoor je onmogelijk kan spreken van een "simpel, Amerikaans en populistisch filmpje".

Verder snap ik je post niet. Je zegt eerst dat er misstanden zijn in de maatschappij en dat er mensen zijn vermoord omwille van geld en macht. Maar vervolgens zeg je dat deze maatschappij bijdraagt aan een betere wereld? Ok.
Ik ben het er btw wel volledig mee eens dat deze maatschappij bijdraagt aan een betere wereld, maar dan op een andere manier dan jij zegt. Op dit moment is de maatschappij fucked up, maar zelfs die hele situatie hoort bij het proces wat uiteindelijk tot de totstandkoming van een betere wereld zal leiden. En dat is een wereld waarbij men inzicht heeft en meer geconcentreerd is op naastenliefde in plaats van een maatschappij waarin alles draait om de economie.

Had het over vroeger.

Maargoed dat 90 miljard verhaal klopt van geen kant en elke econoom zou moeten lachen om dit soort simpele filmpjes. Er wordt gesuggereerd dat de 90 miljard gewoon even wordt opgenomen, vervolgens weer op de bank gezet en er zo heel veel geld ontstaat. Er wordt vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als winst, rendement, consumptie. En het is onzin dat dit geld gewoon verzonnen wordt want het wordt gewoon verantwoord. De staatschulden nemen hierdoor toe, het is te zien in de inflatie/rentestand/beurskoersen/winst etc. Het vooruitlopen op uitgaven is iets van alle tijden, zondat dat zou het kapitalisme niet kunnen bestaan. En het kapitalistisch systeem (JA ook waardoor jij je pc'tje en iphone hebt) is nu eenmaal onze maatschappij, als je dat niet bevalt kan je in een communistisch land als Noord Korea gaan wonen.

Verder moet je niet al die simpele populistische filmpjes geloven, dat doen te veel mensen in de hiphop scene, met de illuminati theorie als dieptepunt want dat is al helemaal lachwekkend. En na 10 minuten had ik al gezien wat een onzin het is, komt door de amerikaanse simpele stijl. Mensen die youtube views willen, kijk ook maar eens dat Kony 2012 filmpje, puur gemaakt om geld mee te verdienen.

Lol, dingen zoals Kony is juist wat die zeitgeist shit bestrijdt. Kony was gwn een excuus om Uganda binnen te vallen ivm belangen van de US die op een of andere manier verhinderd worden.
En over dat andere..ja we leven idd in een kapitalistische maatschappij. Maar jij komt met deze oplossing: als het je niet bevalt ga je maar in noord korea wonen.
Dat is nu juist zo'n foute instelling die veel mensen hebben, waardoor er verhinderd wordt dat we een betere maatschappij krijgen. RJ, jij beseft je ook wel dat een maarschappij die alleen maar om geld draait gewoon fucked up is. Mensen doen onmenselijke dingen voor geld.
Een maatschappij zonder geld zou veel beter zijn. Maar om dat voor elkaar te krijgen is er eerst een collectieve bewustwording nodig waar ik al eerder over sprak. Maar helaas zie ik dat niet heel snel gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
khadaffi
Geen leven
Geen leven
khadaffi


Aantal berichten : 810
Reputatie : 90
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 110

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:13

@Jodenkoek
Ik heb ook vaak nagedacht over die vraag (gaan de 'goede mensen' die bijna niets verkeerds hebben gedaan nou naar de hel?) Het antwoord is: ja.

Het gaat er niet per se om of je het een leuk boekje vindt, het gaat er om dat het boek klopt. Alle voorspellingen zijn uitgekomen en alle wetenschappelijke feiten die behandeld worden in de Koran kloppen.

Ook denk ik dat niemand die zich helemaal heeft verdiept in de koran, uiteindelijk teleurgesteld zal raken. De rust, vrede die je voelt na het bidden en lezen vd koran, de nuchtere kijk' op zaken, ervaar ik nergens anders. En als dit niet het geval is (kan haast niet dunkt me), zie 2e alinea.


Laatst aangepast door khadaffi op di 22 mei 2012 - 23:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
khadaffi
Geen leven
Geen leven
khadaffi


Aantal berichten : 810
Reputatie : 90
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 110

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:16

Ik vind het btw kankerdope dat we zo'n discussie kunnen voeren en 't niet uit de hand loopt (wat meestal wel het geval is op andere fora)
Terug naar boven Ga naar beneden
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:25

daar dacht ik ook al aan.. op het ouwe pob forum was dat ook allang gebeurt..

maar komop die mummie vind ik niet echt een wonder ofzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:27

Nou er is toch niks mis mee dat jij rust ervaart na het bidden. In feite bid je gewoon naar een hogere kracht..je vraagt inzicht en energie om je te helpen in je leven. Dat is precies hetzelfde als een christen die bid of iemand van elk ander geloof dat rituelen uitvoert. De intenties zijn precies hetzelfde, maar het menselijke is dat jullie er allemaal een andere naam aan geven.
Ik vind dus persoonlijk dat dit overbodig is..het zou tevens voor veel minder problemen zorgen als de mensheid eens zou beseffen wat god en het hiernamaals nou werkelijk is..

Nogmaals: lees dat boek waarvan ik een link had gepost
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
MT
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 1927
Reputatie : 251
Registratiedatum : 30-06-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimedi 22 mei 2012 - 23:36

ook een beetje raar trouwens dat de bijbel niks zegt over andere planeten
Terug naar boven Ga naar beneden
Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Piwi


Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Groningen

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 0:00

hmm interessante topic dit
Terug naar boven Ga naar beneden
OVOXO
Akra
Akra
OVOXO


Aantal berichten : 105
Reputatie : 0
Registratiedatum : 04-12-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 1:07

wauw man jullie late me echt nadenken respect G's!
jammer genoeg ben ik zelf niet zo intelligent om over dit onderwerp te praten:(
Terug naar boven Ga naar beneden
roffazuidje
Akra
Akra



Aantal berichten : 55
Reputatie : 5
Registratiedatum : 27-07-11

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 7:14

@jodenkoek lees ook eens iets over de Orthodoxe christendom, is erg interessant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sagat
Kanker Kehba
Kanker Kehba



Aantal berichten : 23
Reputatie : 0
Registratiedatum : 23-05-12

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 9:53

Wuts good,

Mijn eerste post.


Normaal gesproken kwam ik op het forum kijken, om battles te volgen en updates te checken voor matchups of uitslagen etc. Soms las ik wel eens een paar discussies mee voor de lol.

Nu ik zag dat er eindelijk is een intelligent gesprek gevoerd werd, met veel waarde, besloot daarom om mijzelf aan te melden en me in het gesprek te mengen.


Om gelijk in het gesprek te vallen. No offence, maar er is een heel hoop verkeerde informatie verkondigt in dit topic.

Over het Christendom, Jodendom, Islam, Evolutie theorie, zeitgeist, aliens, quantum fysica, etc etc.


Heb tot pagina 4 alles gelezen, en verder heb ik het snel geskimd, omdat ik graag wou reageren.


Ten eerste wou ik iets zeggen over zeitgeist, deze documentaire is al een aantal jaar oud, en er zijn miljoenen mensen die deze docu hebben gezien. Helaas hebben niet diezelfde mensen verder gekeken, en 90% klakkeloos overgenomen. Veel informatie is verkeerd of gefabriceerd, en veel bewijs is of niet accuraat, of simpelweg verzonnen. Ook zeitgeist zijn "ideale" wereld is een baby van globalisten.

Ik ga niet elk foutje aanstippen, dus als je er interesse in hebt, graag even zelf checken.

Ook de ideale wereld in zeitgeist is niet ideaal, de ideale wereld is al ooit eerder geweest, namelijk voor 1900. Voordat het nationalisme bestond. Het nationalisme heeft 99% van het roet in het eten gegooid, of nationalisme strategisch is geïntroduceerd valt over te discussiëren.


Het Christendom, zoals we hem nu kennen, is absoluut niet het christendom als het begonnen is. Ten eerste, is de oorspronkelijke bijbel Hebreeuws, en enkel betrouwbaar als hij in het Hebreeuws gelezen word. Helaas is de eerste bijbel nog niet gevonden, is deze geschreven door een mens en vandaag de dag zoals wij hem kennen volledig corrupt en aangepast(er zijn duizenden verschillende versies). Zo was het christendom in het begin nooit een concept van een holy trinity, dit concept is ontstaan(discutabel) in het romeinse rijk, vandaar rooms katholiek.

Volgens de Bijbel is Jezus opgehangen door Joden, overleden, herrezen, en gestegen en zal hij weer terugkeren.



Het Jodendom is de oudste religie, van de populaire 3(jodendom, christendom, islam) waarbij vandaag de dag, erg veel verschillende meningen en verschillende richtingen bekend zijn. De originele joden leven volgens de Torah, de Talmud(waar een babylonische en zionistsche versie van is) en profeet Mozes vrede zij met hem.

Helaas is er veel corruptie bekend, en vele verschillende leerwegen binnen dezelfde leerscholen, wat leidt tot verwarring.

Over het algemeen zijn de originele joden het met veel dingen eens van de moslim, maar niet van de christen.



De Islam, is het jongste geloof, en eveneens het meest duidelijke(wetenschappelijk), er word geloofd in elke profeet die de naam van god heeft verkondigd, inclusief Mozes(musa) vrede zij met hem en Jezus(Isa).

(De originele namen van de profeten zijn trouwens geen Mozes en Jezus, dit zijn vertalingen. Gek dat namen worden vertaald. Dat zou betekenen dat John black, hier in NL Jan Zwart word genoemd, wat belachelijk is, want de man heet John Black.)

De islam leeft volgens de Koran en zijn profeten, waarbij tot de laatste profeet Muhammed vrede zij met hem.

De islam is het meest vreedzame geloof op aarde, dit is geen preferentie.

In de Islam is Jezus, niet gekruisigd, en is hij ook niet overleden.
De Koran verteld dat Jezus meegenomen is door god, en ooit terug zal keren.
Waarom zou god zijn profeet wetend laten lijden?


De evolutie theorie, is zoals de naam al aangeeft, een theorie. Dit is keer op keer weer zogenaamd "bewezen" en keer op keer weer ontkracht. Daarom is het ook vreemd, dat de evolutie theorie over de gehele westerse wereld op scholen worden geleerd en ingeprogrammeerd als een feit, terwijl het eigenlijk al jaren ontkracht is, en om die reden absoluut niet als een "feit" aan de kinderen geleerd mag worden. Aangezien hier bewust een leugen word ingedoctrineerd, en deze kinderen opgroeien met een corrupte levensvisie.

Naast dit, wil ik ook een punt maken, dat is dat de westerse wereld verschrikkelijk arrogant is, en alles wat maar niet onder hun "normen" valt, ongeciviliseerd is en/of barbaars.

Terwijl de westerlingen maar 20% van de wereldbevolking tellen. Wat jammer dat deze minderheid zoveel macht denkt te hebben om elke dag keer op keer zijn mening en oordeel klaar te hebben liggen over de rest van de wereld. Belachelijk als je het in verhouding trekt.



Quantum fysica is een omstreden onderwerp, omdat de formule eigenlijk volgens wetenschappelijke normen klopt, maar ook weer niet klopt. Aangezien wanneer de formule uitgerekend word het antwoord "oneindig" is.
Een formule hoort eigenlijk niet oneindig te mogen zijn(wetenschappelijk) het hoort een antwoord te geven. Vele mensen vinden dit ook juist het bewijs voor god, omdat er vaak genoeg verteld is dat god oneindig is.



Er is nooit echt bewijs geweest dat god niet bestaat, maar er is wel bewijs geweest dat god wel bestaat. Op een wetenschappelijk niveau zijn er een aantal regels waar aan gehouden moet worden wanneer er een verklaring af word gelegd.

Deze regels zijn door de mens gemaakt.(youdontsay) en elke wetenschapper volgt deze regels bij een verklaring. 1 van die regels zijn, de verklaring moet simpel zijn en niet complexer dan hetgeen wat word verklaard. Dit betekend, als er een simpel antwoord op te vinden valt, dan is dat antwoord plausibeler dan het antwoord wat complex is.

Ook dit kan helpen god te bewijzen, omdat het begin van alles in deze dimensie/dit universum/ dit leven/whatever je het wilt noemen, begint met energie.


Soms willen wetenschappers god ontkrachten door: Big bang, nuff said. Helaas zullen de christenen hierop ingaan en de big bang ontkennen. Hetzelfde geld voor de Joden.

Hetzelfde geld niet voor de moslims. Moslims zeggen, het zou kunnen dat de big bang is ontstaan, enkel kan dit alleen gebeurt zijn door energie, en niet uit het niets(niets is 0 is zero, is niet bestaand. Massa niets is dus onmogelijk, iets is altijd een gevolg van iets).

Deze energie is vanzelfsprekend, omdat continuum onmogelijk is(1e natuur wet), dit is wetenschappelijk bewezen. Als continuum wel mogelijk blijkt te zijn, staat dit boven de wetenschap, en zal de wetenschap in 1 klap niets meer waard zijn.


Lol, lange eerste post, maar goed, heb op heel veel verschillende punten gereageerd die ik minimaal 1 keer ben tegengekomen in dit topic.


Much love and bless.











Laatst aangepast door Sagat op wo 23 mei 2012 - 11:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Piwi
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Piwi


Aantal berichten : 1641
Reputatie : 281
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Groningen

Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitimewo 23 mei 2012 - 11:14

Zeitgeist - Pagina 3 BRTky
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zeitgeist - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zeitgeist
Terug naar boven 
Pagina 3 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Battleraps :: Algemeen :: Algemeen-
Ga naar: