Battleraps
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Nederlandstalige en Engelstalige rapbattles.
 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Insayno - Zwarte Bladzijde

Ga naar beneden 
+22
Mar.x
RJ
NiggehvanAlmere
Vrouwonvriendelijk
Piwi
Zjos
MT
Hunter
Diggedy
Auron
Nick Vayne
jordyvision
BB
reetkever
Meezy
master
Joost
AGIE
piraat013
Jaap
rolow
Ruben
26 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
rolow
Geen leven
Geen leven
rolow


Aantal berichten : 974
Reputatie : 135
Registratiedatum : 10-01-12

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 21:31

Haha Reetkever snapt hem:P
Terug naar boven Ga naar beneden
Zjos
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Zjos


Aantal berichten : 1172
Reputatie : 123
Registratiedatum : 01-07-11

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 21:35

Heb niet alles gelezen, misschien is het al besproken dus:
Maar hoe ervaarde jij het sinteeklaasfeest vroeger Chris? Of heb je het nooit gevierd?
Vraag me dat gewoon af, ik had het als kind niet willen missen. Laat staan datbik me bedrogen voel ofzo
Terug naar boven Ga naar beneden
AGIE
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
AGIE


Aantal berichten : 2684
Reputatie : 299
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 31

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 21:35

Citaat :
Moet ik nu ook boos zijn op de Romeinen, omdat ze Jezus op dertig jarige leeftijd op goede vrijdag hebben vermoord, omdat hij anders te machtig zou worden en de tolerantie vanaf dat moment totaal geschaad is. En wij o zo fijn met zijn allen vredig Pasen vieren.

Stop maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/TheMasterlyk70
master
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
master


Aantal berichten : 1862
Reputatie : 325
Registratiedatum : 11-10-11

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 22:02

Jongen, what the fuck is dit? Waar hebben we het over?
Kijk al die kindjes genieten als sinterklaas er is. Lekker cadeautjes krijgen, pepernoten eten en sinterklaasjournaal kijken etc. Dat wil je die kinderen toch niet ontnemen vanwege deze onzin? Ik vond het zelf heel leuk en heb geen moment beseft dat de pieten slaven zijn van de sint en dat ze daarom zwart zijn (en ik was toen al uberslim).

Ik lees dat jaap en meezy moeite hebben om hun kind voor te liegen dat sint bestaat. Really?!? Het is niet zo dat je iets fucking ergs verzwijgt voor die kinderen. Laat die kids lekker in de waan dat sint bestaat, ze worden vanzelf oud en wijs genoeg om te beseffen dat hij niet bestaat. En tot die tijd moet je die kinderen lekker laten genieten van het hele geboren rond de sint.

En meezy als jij je kind gaat zeggen dat de sint niet bestaat maar het niet mag vertellen tegen zijn klasgenoten mag zeggen. Denk je dan serieus dat hij/zij zo"n "belangrijk nieuwtje" voor zich kan houden?

En slavernij van vroeger veroordelen is anno 2012 wel erg gemakkelijk. Slavernij is lang geleden, tijden waren toen anders. Slavernij is not done laat dat duidelijk zijn, maar het is lastig om er verder over te oordelen aangezien je het niet van dichtbij hebt meegemakt.ik kan er geen moment wakker van liggen dat onze voorouders slaven gebruikten, het leverde ons zoveel welvaart op waar wij nu wss nog de vruchten van plukken.

Over de track:
Insayno slaat door in zijn drang om bekendheid te krijgen. Inhoudelijk is de track namelijk stuitend.
Terug naar boven Ga naar beneden
NiggehvanAlmere
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
NiggehvanAlmere


Aantal berichten : 1249
Reputatie : 151
Registratiedatum : 18-10-11

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 22:42

Fire
Terug naar boven Ga naar beneden
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 22:59

Meezy schreef:
@ Jeevz
Waar zie jij haat? Ik weet niet of je weet wat HAAT is..
Dus omdat we discussieren heb ik haat aan het sinterklaas feest
Je hebt echt hele logische beredeneringen maar niet heus..

Jammer genoeg doe je in het echt nooit zo stoer

What the fuck is dit nou voor punt?
Wil je zeggen dat je hem zou slaan als hij voor je stond?

kanker triest ben je
Terug naar boven Ga naar beneden
AGIE
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
AGIE


Aantal berichten : 2684
Reputatie : 299
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 31

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimedi 4 dec 2012 - 23:05

Tell 'Emm son ness
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/TheMasterlyk70
Vrouwonvriendelijk
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Vrouwonvriendelijk


Aantal berichten : 1510
Reputatie : 133
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Snollentown

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 0:02

Meezy schreef:
@ Jeevz
Waar zie jij haat? Ik weet niet of je weet wat HAAT is..
Dus omdat we discussieren heb ik haat aan het sinterklaas feest
Je hebt echt hele logische beredeneringen maar niet heus..

Jammer genoeg doe je in het echt nooit zo stoer

Hoezo doe ik stoer? omdat ik tegen je argumenten inga?

En wat is het dan wat je doet? je bent al een aantal comments bezig om een kindervriend zwart te maken.
Daar moet wel een grijntje haat inzitten anders had je je nooit in deze discussie gemengd.
Nogmaals, als jij Sinterklaas alleen een dom feest vond, had je dit topic genegeerd en er geen energie in gestoken.
Blijkbaar ligt het je gevoeliger anders ga je er niet zo op in.
Ook heb ik het gevoel dat het zowel bij jou als Insayno (bij jou missch iets minder) ook wel is omdat jullie het leuk vinden om overal tegenin te gaan.

Iedereen roept swag, er komt : Fuck Swag.
Meiden lopen massaal op Uggs , Uggs worden gehaat in tweets.
Ys is gaande op internet, Er komt een disstrack tegen Ys.
Terug naar boven Ga naar beneden
Vrouwonvriendelijk
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Vrouwonvriendelijk


Aantal berichten : 1510
Reputatie : 133
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Snollentown

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 0:06

Want normaal als mensen iets niet dope vinden, geven ze er gewoon geen aandacht aan.
Maar ik merk bij Insayno dat hij zich heel veel bezig houdt met dingen die hij niet leuk vind.
Een Fuck swag shirt dragen en nu die hele campagne tegen Sinterklaas.

Uiteindelijk schiet je hier toch niks mee op?
Hij kan beter shirts dragen van bijvoorbeeld artiesten die hij wel digged.
En een track maken over een feest waar hij zich wel in kan vinden.

En in plaats van haten op Swag en overal Fuck Swag roepen.
Een woord promoten waarvan hij wel vind dat het veel gebruikt moet worden in de hiphopwereld.

Haten is not done, je gaat jezelf gek maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 0:10

eh eeh
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
Vrouwonvriendelijk
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Vrouwonvriendelijk


Aantal berichten : 1510
Reputatie : 133
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Snollentown

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 0:12

Een mooi voorbeeld is het constante gehaat op rappers als Bokoesam ,Ronnieflex of Polska.
Ik kan het zeker begrijpen als het niet je smaak is, het is ook niet mijn smaak.. verre van zelf.
Maar als er mensen zijn die het wel diggen moet je ze niet meteen mongolen of hersendode mensen noemen.
Die mensen noemen jou ook niet zo vanwege je muzieksmaak.
Het is gewoon een kwestie van smaak , zo zit deze wereld in elkaar.

Als er zoooooooooo idioot veel publiek is voor Ronnie en Polska, hoe kun je dan haten op ze? omdat ze niet hetzelfde doen als jij ? nee dat kan niet, zij doen hun eigen ding en er is een immens groot publiek voor..laat ze lekker hun ding doen.

Ik weet dat er mensen gaan reageren : Jeevz VS Insayno blablabla
Maar dit is geen haatbericht.

Dit is gewoon even hoe ik het zie en mijn mening.
No hard feelings verder
Terug naar boven Ga naar beneden
Vrouwonvriendelijk
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
Vrouwonvriendelijk


Aantal berichten : 1510
Reputatie : 133
Registratiedatum : 30-06-11
Woonplaats : Snollentown

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 0:13

Als je zo wilt opkomen voor echte hiphop, moet je ook met een echte hiphop mindstate gaan werken.
Respect hebben voor iedereen die doet waar hij/zij zich goed bij voelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
NiggehvanAlmere
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
NiggehvanAlmere


Aantal berichten : 1249
Reputatie : 151
Registratiedatum : 18-10-11

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 0:23

Ai jeevz
Terug naar boven Ga naar beneden
Mar.x
Akra
Akra



Aantal berichten : 45
Reputatie : 3
Registratiedatum : 25-03-12
Woonplaats : Pizza hut

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 1:14

Jeevz ik vind het wel bijzonder hoe vaak en mooi je probeert te verbloemen dat je Insayno afkraakt, terwijl je hem afkraakt.
Maar verder vind ik je niet hypocriet of zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
AGIE
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz
AGIE


Aantal berichten : 2684
Reputatie : 299
Registratiedatum : 30-06-11
Leeftijd : 31

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 1:18

Yo Insayno, nu pas kom je mengen..
Alleen jammer van je nick man, je kon ook gewoon met Insayno inloggen..
Snapje triple2
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.youtube.com/TheMasterlyk70
Insayno
Akra
Akra



Aantal berichten : 143
Reputatie : 6
Registratiedatum : 17-08-11
Leeftijd : 36
Woonplaats : Amsterdam

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 4:46

Eigenlijk had ik voorgenomen om niet te reageren, maar de verleiding werd te groot. Vooral omdat Agie nu zelfs beweerd dat die Mar.X account van mij is. Had overigens wel goed gekund door de naam, een ieder die mij kent, weet dat ik een Karl Marx fan ben. Any ways, als je even op de meneer zijn profiel kijkt en zijn statistics checked, kun je al vrij snel de conclusie trekken dat ik het niet ben. Daarnaast reageerde dit account op een tijdstip dat ik aan het optreden was in Amsterdam, (Alternatieve pakjesavond/We Wanna Join The Party, kijk maar na op mijn website)

Maar goed,

Ik ben blij met een ieder tot het inzicht is gekomen en begrijpt dat dit eigenlijk niet langer kan. Tradities zijn geen excuses, daarnaast veranderen tradities door de loop der jaren. De eerste zwarte pieten liepen namelijk op teenslippers in de prenten. Hoeveel duidelijker wil je het nog schetsen?

Laat me wat Knowledge gooien op een ieder die "Zwarte Bladzijde" niet begrijpt. Of het allemaal maar onzin vindt. Ook zie ik veel reacties over dat ik dit zou doen voor publiciteit. Ja toch, ik doe dit om dat ook mijn voorouders met slavenhandel te maken hebben gehad en ik mij wil inzetten voor alle continenten die op deze wijze belachelijk worden gemaakt. Mijn gehele familie op Curacao vindt het vervelend, al jaren, dus ik doe dit merendeels voor mijn familie. Ze zijn ook allemaal erg blij dat ik dit nummer heb gemaakt en het zo heb kunnen verwoorden. Als ik echt iets voor publiciteit zou doen, dan zou ik niet een track zoals Zwarte Bladzijde maken waarin ik dus een hoop 'Nederlandse' fans zou kunnen verliezen. Daarnaast, iedere rapper maakt muziek om gehoord te worden. Fucking stupid als je mij opeens gaat verwijten dat ik het voor publiciteit doe, vooral als je zelf ook een rapper bent. Blijf jij dan lekker rapjes maken op je zolderkamer en breng ze niet uit, want anders doe je het voor publiciteit en dat is fout hoor. Sjonge jonge jonge,

Any ways here we go.

Zwarte Piet is gebaseerd op een dociele huisslaaf uit 1800. In 1850 is Zwarte Piet geĂŻntroduceerd door Jan Schenkman. Daarvoor hadden we nog geen Zwarte Piet. In 1863 is slavenhandel pas afgeschaft, tot 1910 heeft het geduurd voor het volledig verdwenen was. Nederland was zeer actief in slavenhandel. Vandaar dat ze nu op de Antillen, Suriname en bepaalde continenten van Afrika, Nederlands spreken en op school krijgen. Komt door ons koloniale verleden.

Rond 1840 hadden we te maken met "The Minstrel Show", waarin "Black face" voorkwam. Zwarte Piet is niets meer dan een Nederlandse Black face. Google Black face voor de grap en je ziet wat ik bedoel. Rond 1920 was Black Face verboden omdat het racistisch is. Tevens geldt dit ook voor Kuifje in Afrika. (Ook deze lijkt op een cartoon versie van Zwarte Piet)

Basically de gehele wereld begrijpt dat dit niet kan. Behalve Nederland. Nederland staat gewoon belachelijk voor lul bij andere landen, die totaal verontwaardigd zijn over dit fenomeen. Het kan gewoon echt niet. Het is niet voor niets zo dat op Schiphol Zwarte Piet verboden is. Toeristen schrikken zich rot en als je een beetje het internationale nieuws hebt bijgehouden, merk je dat steeds meer landen er over broadcasten. De gehele wereld is het er mee eens. Het kan gewoon niet.

Die schoorsteenverhalen zijn na slavernij verzonnen om het racistische element te dekken. Je krijgt van schoorstenen namelijk geen kroeshaar, creooloorbellen (slavenoorbellen) volle lippen en al helemaal niet een fake Surinaams accent. Het is een KARIKATUUR van een Afrikaanse slaaf uit 1800.

Ik weet dat het jeugdsentiment en nostalgie heeft, maar het wordt tijd om die bril dus af te zetten en objectief te kijken naar de situatie. Het kan gewoon echt niet meer. Bovendien heeft iedereen in Nederland een Centrale Verwarming en kan een anorexiapatient niet eens door een Nederlandse schoorsteen heen.

De oplossing is simpel. Het feest hoeft niet afgeschaft te worden, in tegendeel. De aanhangers van Zwarte Piet Is Racisme, streven naar een verbetering van het huidige feest zodat het feest voor IEDEREEN leuk wordt. Ook voor donkere kindjes die nog steeds dagelijks voor vuile zwarte piet worden uitgescholden. Kinderen zijn bewuster btw van racisme dan je denkt. Vooral omdat hun ratio nog niet ontwikkeld is, kinderen reageren vanuit emotie en begrijpen daarom ook beter wanneer zo'n aanpassing plaatsvindt. Trust me on that one, werk al jaren met kinderen.

Voor kinderen maakt het overigens geen zak uit of ze van een zwarte piet kadootjes krijgen of van een nieuwe piet. Uiteindelijk gaat het om het krijgen van materiële zaken en hebzucht. Zo ver hebben wij onze kinderen al weten te indoctrineren.

Vaak als ik dit allemaal uitleg komen met mensen met: Waar maak je je druk om, het is een kinderfeest.

Ten eerste ik bepaal zelf waar ik mij druk om maak of waar ik mij voor wil inzetten, ten tweede, het is geen kinderfeest. Het is een volwassenenfeest. Volwassenen hebben dit feest bedacht en houden het in stand door hun kinderen te indoctrineren met hebzucht. Kinderen organiseren eigenlijk helemaal niets. Daarnaast is dat geen excuses omdat kinderen ook van iedere dag patat eten en eindeloos videogamen en laat opblijven houden, dat gaan we ze ook niet laten doen omdat ze dat zo leuk vinden. Het is belangrijk dat wij kinderen niet opvoeden met onderbewuste racisme en superioriteit jegens onze donkere medemens. Trust me, het heeft meer schadelijke impact op mensen dan in eerste optiek lijkt.

Mensen met Afrikaanse, Surinaamse en Antilliaanse roots willen gewoon niet meer herinnerd worden aan een tijdperk waarin hun voorouders (ook mijn voorouders) op de meest brute wijze zijn behandeld. Kijk voor de grap de 6 delige serie "Roots" maar eens. Ik denk dat je dan heel anders naar de situatie gaat kijken. Helaas wordt er op school vrijwel niets geleerd over ons schandelijke, onmenselijke, koloniale verleden. Dit hele land is opgebouwd over en op de rug van zwarte mensen. Alles wat jij hebt, heb je te danken aan een zwart persoon waarvan de voorouders hebben moeten zwoegen en ploeteren op de meest ziekelijke manieren zonder enige vorm van respect en menselijkheid.

Ook is Barclay Bank en het Vaticaan gefinancierd uit slavenhandel. Destijds moesten alle slaven gedoopt worden (aangezien velen ook moslim waren en niet hun eigen geloof mochten behouden) en hier werd per slaaf voor betaald. Van dat geld heeft de paus het Vaticaan gebouwd. Dit soort historische feiten leer je niet op school. Zo kan ik er nog honderden opnoemen waaruit blijkt dat Nederland (en vele andere landen) zich als schoften hebben gedragen. Ik verwijt overigens geen 1 Nederlander voor hun voorouders. Dat is nou eenmaal gebeurt, maar we willen er ook niet aan herinnerd worden. Hopelijk kun je daar begrip voor opbrengen.

Al deze nare herinneringen, hou je in stand door Zwarte Piet, aka Black Face te presenteren, ieder jaar weer. Het is verzonnen in een onmenselijke tijd en daarom hoort dit anno 2012 niet in onze samenleving.

Veel van ons hebben ook donkere collega's die het niet erg vinden. Dit is natuurlijk geen excuses. Ten eerste omdat de meeste donkere collega's geen zin hebben om aangevallen te worden. Als je tegen ZP bent word je vaak voor van alles wat uitgemaakt, bijvoorbeeld blanken worden uitgemaakt voor verrader, alleen maar omdat je van mening bent dat dit niet kan. Kun je nagaan als donker bent, dan moet je dus oprotten naar je eigen land. Heel naar dat dit soort opmerkingen nog steeds gemaakt worden terwijl diezelfde mensen ontkennen dat ze racistisch bezig zijn. Ten tweede, voor ieder donker persoon wat jij kan aanwijzen die er oprecht geen problemen mee heeft, kan ik 10 blanke mensen aanwijzen die het wel een probleem vinden, dus dat streept elkaar weg.

Als laatste wil ik expliciet benadrukken dat het NIET de bedoeling is om het feest te verpesten, maar juist om te verbeteren. Als we de zwarte piet een paar kleine aanpassingen geven, blijft het feest leuk voor de huidige kids en voor de kids die het anders ervaren. Daarnaast hoeven mensen nooit meer uitgemaakt te worden voor zwarte piet terwijl de moeder er maar een beetje grimmig bijstaat. Scheelt een hoop gezeik.

Als allerlaatste weet ik al dat mensen na dit bericht vragen willen stellen over negerzoenen, jodenkoeken en blanke vla. Laat mij dit stuk voor stuk voor je uitleggen zodat je het begrijpt. Het is niet heel moeilijk namelijk.

Neger is een scheldwoord, een belediging uit slavernij. Neger betekend: "Handelswaar, slaaf, eigendom van blanken". Het is dus een belediging als mensen het woord neger gebruiken. Ook is het pretty ignorant als donkere mensen dit gebruiken in hun rapteksten of elkaar er mee groeten als dit totaal out of the context is. (Ik heb dit zelf ook gedaan in Zwarte Bladzijde i know, maar het paste volledig in het context in het kader van bewustwording, ik deed dit met opzet. Ironisch dat ook alleen blanke mensen hier commentaar over hebben geleverd en alle donkere mensen het niet als een probleem hebben ervaren omdat ze de gedachtegang er achter begrepen.)

Negerzoenen is dus kwetsend. Het is eigenlijk van hetzelfde kaliber als je zou zeggen: "Spleetoogbami" ipv chinese bami. Spleetoog is een belediging naar Aziaten, so is neger naar donkere mensen. Heel simpel.

Blanke vla daarin tegen niet. Blank is namelijk een kleur, geen scheldwoord. Als het donkere of zwarte zoenen had geheten, dan was er niets aan de hand geweest. Zwarte vla is tevens ook geen probleem. (Tenzij je een Zwarte Piet op de verpakking zet natuurlijk)

Jodenkoeken duidt mensen van een bepaalde bevolkingsgroep of religie aan. Het is niet kwetsend, jood is (van oorsprong) geen scheldwoord. Anno 2012 heeft het wel een iets andere lading gekregen wegens voetbal, maar dat even ter zijde. Afrikaanse koeken zou daarom ook niet kwetsend zijn. Je zegt ook gewoon Chinese of Surinaamse bami. Dus vandaar is Jodenkoeken ook geen probleem. Mochten joodse mensen het nou wel een belediging gaan vinden, mogen ze het wat mij betreft aanpassen. Wie ben ik om te bepalen wat een joodse wel of niet mag voelen. Precies.

Voor de rest wens ik iedereen een gelukkig en gezellig sinterklaasfeest. Je bent geen racist als je het wel viert. Het enige racistische is het element zwarte piet. Gelukkig zijn wij hier over een x aantal jaar vanaf, de ontwikkelingen gaan de goede kant op. Over een paar jaar is het een leuk feest voor iedereen.

Nederland wordt beter.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.insayno.nl
piraat013
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
piraat013


Aantal berichten : 4130
Reputatie : -312
Registratiedatum : 01-07-11
Leeftijd : 102
Woonplaats : Paradijs

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 5:19

Ahaha 's/o naar agie je hebt hem uit de tent gelokt deze man schrijft hele roman ahaha tl;dr

Ga slapen eh blender
Terug naar boven Ga naar beneden
3x
Akra
Akra
3x


Aantal berichten : 291
Reputatie : 56
Registratiedatum : 21-03-12

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 5:29

Ondanks je betoog dat Zwarte Piet in het verleden een slaaf was, vraag ik mij af hoeveel kinderen (of mensen in het algemeen) aan racisme of aan slavernij denken wanneer zij aan Zwarte Piet denken.

Zwarte Piet is al heel veel jaar niet racistisch meer.

Maak dingen niet anders dan dat ze zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Insayno
Akra
Akra



Aantal berichten : 143
Reputatie : 6
Registratiedatum : 17-08-11
Leeftijd : 36
Woonplaats : Amsterdam

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 6:04

Genoeg mensen om het aan te passen.

Het is nog steeds racistisch, hoe hard je dit ook blijft ontkennen.

Ik maak niks anders dan het is. Het is gewoon racisme. FEIT.

Hier de wettelijke definitie van racisme waaruit je makkelijk kan concluderen dat het racisme is. Zo niet, dan snap je niet wat er staat:

"elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

Omdat men hun intentie niet racistisch is of het niet racistisch ziet, wil niet zeggen dat het daarom niet meer racistisch is.
Als ik met kanker scheld, refereer ik niet naar de ziekte en bedoel ik het niet kwetsend. Dat maakt het daarom niet minder kwetsend voor de mensen die dit wel zo ervaren of wel soms? Same goes for Zwarte Piet. Omdat men het niet kwetsend bedoelt, wil het niet zeggen dat het daarom niet meer kwetsend is.

Wen er alvast aan dat het gaat veranderen.

Peace
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.insayno.nl
3x
Akra
Akra
3x


Aantal berichten : 291
Reputatie : 56
Registratiedatum : 21-03-12

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 6:29

Jij maakt vast een grap. Ga jij mij de wet uitleggen?

Denk nu eens even 2 seconden na voordat je dit eruit poept...

Doe mij een plezier en ga hiermee naar de rechtbank, of nog leuker, naar het EHRM.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jaap
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND



Aantal berichten : 12066
Reputatie : 1331
Registratiedatum : 29-06-11

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 7:36

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Proceed
Terug naar boven Ga naar beneden
https://battleraps.actieforum.com
reetkever
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 2239
Reputatie : 154
Registratiedatum : 27-07-11
Woonplaats : Amsterdam Zuid

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 7:55

Citaat :
Negerzoenen is dus kwetsend. Het is eigenlijk van hetzelfde kaliber als je zou zeggen: "Spleetoogbami" ipv chinese bami. Spleetoog is een belediging naar Aziaten, so is neger naar donkere mensen. Heel simpel.
































































Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Tumblr_ma7xq2N7cE1qjxl1no2_250
Terug naar boven Ga naar beneden
http://...
Joost
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Joost


Aantal berichten : 4080
Reputatie : 618
Registratiedatum : 01-07-11
Woonplaats : Oncologie afdeling

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 7:56

Dit topic is de reden waarom battleraps.actieforum.com awesome is.
Ik lig helemaal in een deuk hier hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick Vayne
TOP TIER FORUM LEGEND
TOP TIER FORUM LEGEND
Nick Vayne


Aantal berichten : 3403
Reputatie : 749
Registratiedatum : 11-04-12

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 8:57

Citaat :
Blanke vla daarin tegen niet. Blank is namelijk een kleur, geen scheldwoord. Als het donkere of zwarte zoenen had geheten, dan was er niets aan de hand geweest. Zwarte vla is tevens ook geen probleem. (Tenzij je een Zwarte Piet op de verpakking zet natuurlijk)

Dus je mag een neger wel gewoon zwarte noemen? rly?

En wat als z'n Surinaamse ouders humor hebben en hem Piet hebben genoemd?

Hoe los je dat dan op Insayno?
Terug naar boven Ga naar beneden
reetkever
Forumveteraan jwz
Forumveteraan jwz



Aantal berichten : 2239
Reputatie : 154
Registratiedatum : 27-07-11
Woonplaats : Amsterdam Zuid

Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitimewo 5 dec 2012 - 9:36

battleraps.actieforum.com #jaapvoice
Terug naar boven Ga naar beneden
http://...
Gesponsorde inhoud





Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Insayno - Zwarte Bladzijde   Insayno - Zwarte Bladzijde - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Insayno - Zwarte Bladzijde
Terug naar boven 
Pagina 4 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zwarte Piet
» Ik ben levend begraven (zwarte magie)!
» ZWARTE PIET IS KAOLO RACISTISCH G!!!!!!!!
» Sinterklaas vs Zwarte Piet Punchoutbattles
» Punchoutbattles "Speciale battle" Huussuh (Sinterklaas) vs Il Duce (Zwarte Piet)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Battleraps :: Algemeen :: Muziek-
Ga naar: